Ingezonden persbericht


Franse spoorwegen kiezen 3Com en BT voor LAN-modernisering

Maarssen, 19 mei 2009 - De nationale Franse spoorwegmaatschappij SNCF kiest de producten van 3Com voor de modernisering en integratie van zijn LAN-infrastructuur. De spoorwegmaatschappij is hiertoe een driejarig implementatiecontract aangegaan met BT, met een optie voor nog twee jaar.

De SNCF implementeert nieuwe systemen voor videosurveillance en kaartverkoop. BT integreert met het oog hierop een nieuwe netwerkinfrastructuur op basis van 3Com-technologie. De spoorwegmaatschappij verwacht dat de nieuwe oplossing helpt bij het terugdringen van kosten, zonder prestatieverlies van het LAN.

BT werkt nauw samen met de IT-teams van de Franse spoorwegen bij het installeren van alle apparatuur en de beheertools. Deze tools maken een end-to-end beheer van de omgeving mogelijk. BT zorgt daarnaast ook voor trainingen voor SNCF-beheerders.

"Aan het eind van het selectieproces kozen we voor een oplossing die tegemoetkomt aan onze technische en economische criteria", zegt Jean-Louis Millard van de SNCF. "Door te kiezen voor BT en 3Com, kijken we op een nieuwe manier aan tegen de toekomst van het delen van onze netwerk- en telecommunicatie-infrastructuur. Hiermee zijn we naar verwachting in staat om onze zakelijke doelen te bereiken: het leveren van hoogwaardige dienstverlening, wat een absolute prioriteit is bij al onze activiteiten."

"De omvang en het karakter van dit contract zijn voor ons een stimulans om verder te werken aan ons doel om een IT- en infrastructuurpartner voor de lange termijn te worden voor bedrijven met veel verschillende locaties", zegt Olivier Huart, President van BT in Frankrijk.

"3Com heeft duidelijk laten zien dat zijn producten een uitstekende prijs/prestatieverhouding bieden en voorzien in een snellere return on investment. Wij zijn ervan overtuigd dat onze oplossingen SNCF in staat stellen om nieuwe diensten te ontwikkelen", zegt Bernard Etchebarne, Regional Sales Director bij 3Com.

Over 3Com

3Com Corporation is met een omzet van 1,3 miljard dollar een wereldwijde speler in netwerkoplossingen met een optimale prijs/prestatieverhouding. 3Com kent drie wereldwijde merken, H3C, 3Com en TippingPoint. Het H3C-enterprise-portfolio is marktleider in China. Het omvat producten voor de randen van het netwerk tot aan het datacenter. TippingPoint biedt intrusion prevention-systemen en oplossingen voor toegangscontrole. Alle 3Com-producten bieden hoge prestaties en optimale bescherming van applicaties en infrastructuren.

Kijk voor meer informatie op www.3com.nl of op www.3com.com/pressbox.



Ingezonden persbericht