Ingezonden persbericht


Utrecht, 19 mei 2009
Persbericht

VMC organiseert webinar over vrouwenmarketing

Vandaag, 19 mei, bestaat VMC (Vrouwen in Marketing en Communicatie) 20 jaar. Om dat te vieren organiseert het netwerk vanavond een online seminar over vrouwenmarketing, voorgezeten door Marianne van Leeuwen. Het webinar is toegankelijk voor 200 deelnemers. Geïnteresseerden die dit online event bij willen wonen en mee willen praten - dat kunnen ook mannen zijn! - kunnen zich vooraf registreren op www.ols.nl/vmc. Registreren kan tot 18.00 uur vanavond.

Zoals ook in 'oude media' vaak is te lezen, richt marketing zich steeds vaker op vrouwen. Niet alleen de hele maatschappij wordt vrouwelijker, ook de rol van vrouwen bij bijvoorbeeld grote aankopen wordt steeds groter - in geld en in zeggenschap. Vrouwenmarketing vraagt een andere benadering, waarin relaties, sociale contacten en iets goed doen voor de wereld veel belangrijker zijn dan een product met een roze sausje. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen meer online zijn dan mannen. In sociale media (zoals Hyves, Twitter en andere online netwerken) zijn vrouwen in de meerderheid. Ook kopen zij veel online. Redenen genoeg om vrouwen als doelgroep serieus te nemen.

Marianne van Leeuwen
Marianne van Leeuwen is oprichter van Sisteract (www.sisteract.tv), een interactief bureau dat is gespecialiseerd in marketing voor vrouwen. Marianne richtte in 1998 MiepKniep op, destijds de eerste prijsvergelijker in Nederland. Vervolgens heeft zij in 2003 de webshop Netalsindefilm opgezet, nu bekend als www.welikefashion.com. Naast haar e-commerce werkzaamheden heeft Marianne jarenlang gewerkt als adviseur. Ze ondersteunde bedrijven als Talpa, Heineken en Sanoma Uitgevers bij het ontwerpen en implementeren van diensten voor digitale media.

VMC
Op 19 mei 1989 werd netwerk VMC (Vrouwen in Marketing en Communicatie) opgericht met als doel een inspirerende omgeving te bieden voor vrouwen in de marketing en communicatie en hen persoonlijke groei te bieden. Tegenwoordig is VMC een informeel netwerk van bijna 500 vrouwelijke marketing- en communicatieprofessionals. Sterke, stoere, ambitieuze, beetje gekke, sexy, feminiene, hoogopgeleide vrouwen tussen de 25 en 45 jaar. Een collectief van individuen uit verschillende werelden, die lid worden en blijven op persoonlijke titel, onafhankelijk van werkgever of levensfase. VMC biedt haar leden door middel van inspirerende bijeenkomsten en borrels de ruimte om zich actief te ontwikkelen, kwaliteiten door te geven of ideeën tegen andere vrouwen aan te houden. Kernwoorden: Inhoud, passie en plezier. Partners: ARA, BR-ND Positioneringsgroep, Insiders, SharePeople, Sanoma I'm every Woman en VIS Free Format Communicatie.



Ingezonden persbericht