Ingezonden persbericht


Persbericht

19 mei, 2009

Nieuwe webshop Bijenkorf klaar voor de toekomst met hybris' PIM- en MAM-oplossing

~ Binnen een jaar ruim 10.000 producten online ~

Ruim een maand geleden opende de Bijenkorf haar nieuwe webshop die nu al een groot succes is. De webshop is deels ontwikkeld in samenwerking met hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software.

De Bijenkorf biedt reeds 3.000 producten online aan en bouwt dat voor het einde van het jaar uit tot 10.000. Met het nieuwe PIM- en MAM-systeem is de Bijenkorf goed voorbereid op de toekomst. De ambitie is om uiteindelijk het assortiment aan te vullen tot 40.000 producten waarbij de webshop nog goed doorzoekbaar en beheersbaar is. Het warenhuis streeft ernaar om dit binnen een aantal jaar te behalen. "Een gedegen PIM-systeem is hierbij onmisbaar", zegt Pieter Heij, Business Development Manager bij de Bijenkorf. "Het toekennen van productinformatie is één van de belangrijkste aspecten voor een succesvolle webshop."

Het assortiment bestaat vooralsnog uit damesmode, lingerie, accessoires, cosmetica en cadeau-artikelen van het huismerk, ook wel 'home sale'-merken genoemd. De uitdaging ligt er om alle zelfstandige merkshops binnen de Bijenkorf voor 2010 online te krijgen. De gesprekken met deze partijen zijn op dit moment gaande.

"Op dit moment maken voornamelijk onze vaste klanten veel gebruik van de nieuwe webshop", aldus Heij. "De belangstelling tijdens de laatste Maffe Marathon-actie was massaal en overweldigend. We hebben als doelstelling om zo snel mogelijk de omzet van een volwaardig Bijenkorffiliaal te benaderen. Hopelijk bereiken we dat volgend jaar al."

"Omdat de Bijenkorf in de toekomst ook hun magazineprocessen in de PIM-oplossing wil onderbrengen, heeft de keten tevens de Media Asset Management (MAM)-oplossing geïntegreerd", vertelt Henk-Jan van der Weide, regional manager bij hybris Benelux. "Hierdoor kan de Bijenkorf de online catalogus snel omzetten naar het offline magazine waarbij dezelfde productinformatie wordt gehanteerd. We gaan zo snel mogelijk aan de slag met de integratie van offline en online mogelijkheden om dit proces te versnellen. We zijn erg blij dat we de Bijenkorf kunnen en mogen helpen bij deze implementatie."

(333 woorden)

VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van hybris via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=15

Over de Bijenkorf
De Bijenkorf is hét toonaangevende warenhuis dat met passie voor de klant ieder bezoek tot een belevenis maakt. De Bijenkorf is uniek met spraakmakende etalages en evenementen. Een premium warenhuis met een breed continu vernieuwend product- en merkportfolio. Stijlvol in haar uitstraling in de winkel en altijd met passie voor de klant. De Bijenkorf heeft flagship stores in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Mediumstores in Amstelveen, Arnhem, Utrecht, Eindhoven, Enschede en Maastricht, modefilialen in Groningen, Breda en 's-Hertogenbosch en de webshop deBijenkorf.nl. De Bijenkorf heeft 4.100 medewerkers en is onderdeel van Maxeda.

Over hybris
Hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteund. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel communicatie stap voor stap beheren. Hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. Hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere Adidas, Toys 'R' Us, De Bijenkorf, V&D, Pirelli, Zavvi, TUI, Lufthansa, Conrad, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Rexel, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak en Bechtle.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: hybrisbenelux@octanepr.com http://www.octanepr.nl

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com