Van In en Cartamundi doen aan Co-branding

20/05/2009 10:01

Cartamundi

Cartamundi en Van In lanceren samen Speltoppers, een nieuwe reeks educatieve kaartspellen

Cartamundi, de nummer één in speel- en spelkaarten en Van In, de grootste educatieve

uitgeverij in België lanceren samen een nieuwe reeks educatieve kaartspellen voor de

basisschool: Speltoppers. Met de uitdagende Speltoppers herhalen kinderen thuis op een

leuke manier de leerstof. De kaartspellen zijn ook bruikbaar in de klas als aanvullend

lesmateriaal.

Positieve reacties

Van In heeft de Speltoppers uitgebreid getest bij kinderen uit de basisschool en daarna

gefinetuned. De enthousiaste reacties waren hartverwarmend!

Scholen reageren eveneens positief, voor hen is het materiaal perfect bruikbaar in de klas bij

hoekenwerk. Ook in andere distributiekanalen werden de Speltoppers positief onthaald. Een

kaartspel is een duurzame aankoop die naast al het ander speelgoed relatief goedkoop is en

dat wordt gewaardeerd door ouders.

Een co-branding product

Cartamundi heeft alle kennis in huis van de speelkaartenmarkt. Van In is specialist in het

ontwikkelen van educatieve methodes en materialen. Een ideale combinatie voor het

ontwikkelen van educatieve kaartspellen. Ook op distributievlak vullen Cartamundi en Van

In elkaar goed aan:

* Cartamundi verdeelt de Speltoppers in speelgoedhandels en in supermarkten

* Van In verdeelt de Speltoppers via scholen en boekhandels

Het distributiedraagvlak wordt dus duidelijk groter dankzij de samenwerking.

Elke set speelkaarten, met af en toe leuke extra's, is verpakt in een handig tinnen doosje.

Adviesprijs: ¤ 8,00. Vanaf nu verkrijgbaar via school en in de boekhandel. Vanaf juni verkrijgbaar in despeelgoedhandel en in de supermarkt.

Achtergrondinformatie Cartamundi:

Cartamundi is gevestigd in Turnhout en ontstaan in 1970 als een joint-venture van de speelkaartenactiviteiten vanBrepols, Van genechten en Biermans. Het bedrijf is vertegenwoordigd in meer dan 50 landen over de hele wereld. Cartamundi heeft een productiecapaciteit van meer dan 200 miljoen kaartspellen per jaar.

Cartamundi werd recent bekroond tot Onderneming van het Jaar 2008.

Cartamundi heeft een eigen retailcollectie met licentiekaarten (bv. Disney, James Bond, Harry Potter,...), maari s ook bekend voor zijn promotionele kaartencollectie, casinokaarten, verzamelkaarten en kaarten voor spellen. Dankzij de jarenlange ervaring en vakmanschap worden steeds innovatieve spellen en kaartspellen ontwikkeld omzo het gamma van Cartamundi steeds verder te verrijken.

Voor vragen over de totstandkoming van het project, de speelkaartenmarkt, of beeldmateriaal:

Cartamundi

Astrid Leyssens, Strategic Brand Manager

astrid.leyssens@cartamundi.com * tel.: 014-44 82 68 * www.cartamundi.com

Achtergrondinformatie Van In:

Uitgeverij Van In maakt al meer dan 175 jaar educatieve methodes en materialen voor scholen, werkt nauwsamen met vakspecialisten en leerkrachten en overlegt regelmatig met ouders en kinderen. Deze traditie enervaring leveren kwaliteitsvolle producten op voor het kleuteronderwijs, basisonderwijs, het secundair onderwijs en volwassenen onderwijs. Daarnaast heeft uitgeverij Van In een rijke waaier van aantrekkelijke, educatieve producten voor thuis die nauw aansluiten bij de leefwereld van kinderen zoals Het Blad van Vos en Haas, National Geographic Junior, Boektoppers -

Van In is marktleider in België, heeft vestigingen in Vlaanderen en Wallonië en maakt deel uit van de internationale groep Sanoma.

Voor alle vragen rond de markt van educatieve methodes:

Uitgeverij Van In

Johan Merlevede, CEO

johan.merlevede@vanin.be * tel. 03-480 55 11 * www.vanin.be

Voor alle vragen rond de totstandkoming van het project en inhoudelijke vragen rond de Speltoppers:

Caroline Vanderhaegen, hoofdredacteur educatieve thuismarkt

GSM 0498 92 11 34

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel