Ingezonden persbericht


Avaya en Verizon Business breiden mogelijkheden Enterprise VoIP- en contactcenteroplossingen uit

Nieuwe apparatuur en software Avaya ondersteunen nieuwste features van beide bedrijven

Nieuwegein, 20 mei 2009 - Grote bedrijven en overheidsinstellingen kunnen nu Voice-over-IP- en contactcenterdiensten van Verizon Business afnemen in combinatie met de nieuwste, geavanceerde Avaya-software.

Avaya en Verizon Business hebben het certificerings- en goedkeuringsproces omtrent de compatibiliteit van Avaya Communication Manager 5.1.1/SES 5.1.1 en Avaya Communication Manager Branch met de Verizon IP Contact Center-diensten (IPCC) en het Verizon IP Trunking-platform succesvol afgerond. Hierdoor profiteren bedrijven met Verizon Business VoIP en IP Contact Center-diensten van de nieuwste mogelijkheden die beide bedrijven bieden. Daarnaast biedt Verizon zijn medewerkers een intensief intern trainingsprogramma. Met deze certificering kunnen Verizon-medewerkers klanten ondersteunen om optimaal te profiteren van de nieuwste Avaya-gebaseerde oplossingen.

"In samenwerking met Avaya trainen we onze verkoopteams om het maximale te halen uit onze gezamenlijke oplossingen", zegt Tony Recine, Vice-President Solutions Engineering van Verizon Business. "Samen stellen we alles in het werk om onze klanten te helpen om alles uit hun investering te halen met gecombineerde Avaya-Verizon-oplossingen."

Dankzij het trainingsprogramma kunnen Avaya en Verizon Business hun wereldwijde samenwerking voor het reseller-kanaal verder uitbreiden. Daarnaast zorgt het programma voor certificeringen van nieuwe producten en versterkt het de status van Verizon als Platinum Avaya Partner en Platinum DevConnect Partner.

In Nederland werken Verizon en Avaya al geruime tijd samen en deze compatibiliteitscertificering biedt Verizon de mogelijkheid om zijn klanten kosteneffectieve oplossingen te bieden. Zo stelt Chris de Jongh, Managing Director van Avaya Nederland BV.

IP-contactcenters voor het kosteneffectief en snel afhandelen van telefoongesprekken Avaya en Verizon Business bieden een van de eerste volledig Session Initiation Protocol-gebaseerde (SIP) contactcenteroplossingen. Dit doen de bedrijven door het vooraanstaande Verizon Business-contactcenter- en VoIP-productportfolio te combineren met geavanceerde Avaya-producten. Daardoor zijn organisaties in staat direct hun bestaande contactcenter te upgraden naar IP, of een nieuw contactcenter op te zetten. Op deze manier kunnen ze hun kosten beperken en de productiviteit verhogen.

De Verizon IP Contact Center-serie omvat Verizon VoIP Inbound Toll Free- en IP Intelligent Voice Response-oplossingen (IVR). Deze oplossingen werken samen met Avaya Intelligent Communications (User-to-User Information, Network Call Redirection (NCR) en Avaya Agent Deskphone 16CC-Communication Manager 5.x met SIP Enablement Services 5.x).

"Onze langdurige relatie met Avaya blijft onze enterprise-klanten innovatieve voordelen opleveren. Wanneer hun calllcenteractiviteiten overgaan naar IP, kunnen ze een nieuwe klantenserviceaanpak invoeren, waarbij geldt dat de juiste callcentermedewerker op het juiste toestel op een geschikt tijdstip een klant van dienst kan zijn. Zo zijn klanten in staat hun zakelijke activiteiten in algemene zin te verbeteren", zegt Jim Tyrell, Vice-President Global Business Voice Solutions van Verizon Business. "We blijven ons portfolio innoveren voor multinationals die VoIP inzetten als platform voor geavanceerde unified communication en collaboration. Op deze manier maken we de weg vrij voor de nieuwe generatie communicatieoplossingen die internationale bedrijven voorzien van naadloze verbindingen."

Een terug- en vooruitblik op de IP-innovaties van Verizon Business is te vinden op: http://www.verizonbusiness.com/about/ipinnovation.

Wereldwijde inzet VoIP stimuleert business
Avaya en Verizon Business blijven bedrijven helpen bij hun overstap naar VoIP. Hiermee kunnen bedrijven hun zakelijke communicatie verbeteren en hun bedrijfsactiviteiten stimuleren.

Verizon IP Trunking is uitwisselbaar met Avaya Communication Manager 5.1.1 en Avaya Communication Manager Branch. De oplossing biedt SIP-connectiviteit via een IP PBX-centrale. De behoefte aan gatewayapparatuur op locatie van de klant behoort hiermee voorgoed tot het verleden.

Met IP Trunking vereenvoudigen bedrijven hun netwerk en houden ze kosten onder controle. Deze technologische toepassing omvat features als BEST (Burstable Enterprise-Shared Trunks). Klanten kunnen hiermee lokale en langeafstand-trunks binnen hun bedrijf delen. Dit levert aanzienlijke businessvoordelen op. IP Trunking is verkrijgbaar in de Verenigde Staten en in tien Europese landen: Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Luxemburg, Zweden, Spanje en Groot-Brittannië.

####

Over Avaya
Avaya is wereldwijd marktleider in zakelijke-communicatiesystemen. Het bedrijf levert Unified Communications, contactcenteroplossingen en gerelateerde diensten direct en via zijn partnerkanaal aan vooraanstaande organisaties over de gehele wereld. Bedrijven van elke omvang vertrouwen op Avaya voor state-of-the-art communicatie die de efficiëntie, samenwerking, klantenservice en concurrentiekracht verbetert.

Over Verizon Business
Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een toonaangevende leverancier van geavanceerde ICT-oplossingen aan grote ondernemingen en overheidsinstellingen wereldwijd. In combinatie met een ongeëvenaard wereldwijd netwerkbereik, geavanceerde technologie en professionele dienstverlening levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen aan klanten overal ter wereld. Hiermee kunnen ze hun productiviteit en efficiency verhogen en het milieu ontzien. Veel van de wereldwijd grootste bedrijven en instellingen - inclusief 96 procent van de Fortune 100 en duizenden overheidsorganisaties en educatieve instellingen - vertrouwen op de professionele managed services en netwerktechnologie van Verizon Business om hun business te verbeteren. Voor meer informatie www.verizonbusiness.com.



Ingezonden persbericht