Amsterdam Airport Schiphol

Published: 14:24 20.05.2009 GMT+2 /Source: Amsterdam Airport Schiphol /AEX: SCHIPAIRP /ISIN:

Schiphol Media wint AMMA award voor Beste Media Stunt 2008

Op dinsdagavond 19 mei heeft Gary Mey, Commercial manager van Schiphol Media, tijdens de Annual Masters of Media Awards de prijs voor Beste Media Stunt 2008 in ontvangst genomen. Schiphol Media ontving de prijs voor de campagne van de Belastingdienst-Something to declare?- waar reizigers op Schiphol werden geattendeerd op de regels voor invoer van goederen uit het buitenland. De campagne is een samenwerking tussen Schiphol, de adverteerder de Belastingdienst Douane en het reclamebureau S-W-H.

De jury riep de campagne uit tot Beste Media Stunt 2008 vanwege het grote succes dat het heeft gehad bij de doelgroep. 'De campagne is precies dat wat een mediastunt moet zijn. Een belangrijke boodschap is met een glimlach op de doelgroep overgebracht. Deze mediastunt is veel passagiers niet ontgaan: alle passagiers zijn gericht op de bagageband, een koffer met daarin een krokodil houdt de aandacht vast. Zoals het hoort bij een stunt waren de kosten laag en het effect heel groot.' aldus de Jury.

Schiphol media is blij met de Award: "Met het winnen van de Media Stunt 2008 zetten we Schiphol met haar mediafaciliteiten op de kaart. Het is een prestigieuze prijs en het is fantastisch dat we deze stunt met onze partners tot een groot succes hebben weten te brengen. ", aldus Gary Mey.

Krokodil in koffer
In de zomer van 2008 waren een maand lang in aankomsthal 3 op alle bagagebanden koffers met krokodillenstaarten te vinden. Uit de felrode koffers stak aan één kant een op echt lijkende rubberen krokodillenstaart. De koffers zelf waren voorzien van een grote stikker met de boodschap: "Hebt u iets aan te geven? ga naar de rode balie". Tijdens deze actie werd op de monitoren boven de bagagebanden een filmpje getoond van de Douane met dezelfde boodschap. De mediastunt kreeg veel aandacht in de krant, op de radio en televisie.

Schiphol Media
De afdeling Schiphol Media exploiteert de reclamemogelijkheden op Amsterdam Airport Schiphol. Het gaat daarbij om de gebieden in de terminal, op het luchthaventerrein en het wegennet rond de luchthaven.

Schiphol Group Corporate Communications & Public Affairs P.O.Box 7501 1118 ZG Schiphol The Netherlands Tel: +31 (0) 20 601 26 73 Fax +31 (0) 20 601 22 53 http://www.schiphol.nl Buiten kantooruren / after business hours: Tel +31 (0) 20 601 26 73

Met 47,4 miljoen passagiers en ruim 1,5 miljoen ton vracht was Amsterdam Airport Schiphol in 2008 de vijfde luchthaven van Europa in aantallen passagiers en de derde in vrachtvolume. Zo'n 99 lijndienstmaatschappijen verbinden de luchthaven op rechtstreekse vluchten met ca. 262 bestemmingen over de hele wereld. Schiphol is daarmee één van de vier belangrijkste mainports of hubs van Europa en één van de twee Europese thuisbases van Air France-KLM en de SkyTeam alliantie. De luchthaven Schiphol is ook een belangrijke economische motor voor de regio. Op de luchthaven zijn ruim 65.000 mensen werkzaam.

Amsterdam Airport Schiphol is een onderdeel van Schiphol Group. Schiphol Group is een exploitant van luchthavens in binnen- en buitenland en heeft als ambitie om een van de meest toonaangevende luchthavenondernemingen ter wereld te zijn. Zie http://www.schiphol.nl

Voor informatie: pressoffice@schiphol.nl