1euroCPM.nl zet online advertentietarieven onder druk


AMSTERDAM, 20090522 -- Deze week is online advertising netwerk 1euroCPM.nl gelanceerd. 1euroCPM.nl kiest voor duidelijkheid en eenvoud in een markt die onderzicht is geworden door een grote hoeveelheid aan advertentievormen, een grote verscheidenheid aan advertentieformaten en diverse afrekenmethoden.

1euroCPM.nl biedt een eenvoudige tariefsstructuur met 1 euro cpm voor een `Run of Network'-campagne, optimalisatie op basis van bereik of op basis van click-trough rate en een online reserveringssysteem waar mediabureaus en adverteerders vierentwintig uur per dag gebruik van kunnen maken. Het netwerk 1euroCPM.nl biedt vanaf de lancering circa 150 miljoen advertentie-impressies verdeelt over 7 channels met een keuze uit slechts drie goed presterende advertentieformaten, te weten: medium rectangle, skyscraper en leaderboard. Met deze marktbenadering kiest 1euroCPM.nl zich te positioneren als de uitdager onder de online advertising netwerken; daarbij kijkend naar succesvolle voorbeelden in andere branches, zoals Supermarktketen Jumbo en telecom aanbieder Telfort.

"Wij zijn een klantvriendelijke fastfoodketen in plaats van een a la carte restaurant. Door duidelijke keuzes op het gebied van prijsstelling, advertentieformaten en een online reserveringssysteem kunnen wij efficiënter werken dan bestaande online advertising netwerken. Naast kostenefficiëntie richten wij ons vanzelfsprekend op de kwaliteit van onze dienstverlening. Vandaar dat wij gratis keuze bieden uit een tweetal optimalisatie technieken en bijvoorbeeld besloten hebben om de slecht responderende standaard banner niet in ons portfolio op te nemen.", aldus initiatiefnemer Dennis Pekel.

1euroCPM.nl is een initiatief van Dennis Pekel. Hij is bij Tiscali BV eindverantwoordelijk geweest voor de business unit Portals & Media. Deze unit droeg ondermeer zorg voor de inkomsten uit online advertising en e-commerce. Daarnaast heeft hij gewerkt voor Semilo BV als Manager Marketing & Business Development. Ook is Dennis nauw betrokken geweest bij de oprichting van STIR en een aantal jaren voorzitter geweest van hun Technische Commissie. 1euroCPM.nl is opgezet in nauwe samenwerking met Interactive Maven. Interactive Maven is opgericht door Benjamin van Gelder en adviseert en begeleidt haar opdrachtgevers bij het digitale media proces. Trafficking diensten en campagne optimalisatie behoren tot de kerncompetenties.

1euroCPM.nl





Ingezonden persbericht