Technische Universiteit Delft
+ Archief Wetenschapsagenda
Albert Heijn en vis
door M&C
Studium Generale - In iedere supermarkt is het wel te vinden: een
grote plak gerookte zalm, tonijn in blik, tong en kibbeling.
25 mei 2009 | 20:15 uur
plaats: Faculteit TBM zaal A, Jaffalaan 5, Delft
door Ruben HurkensÂ
Daarom is van groot belang dat supermarktketens zich inzetten voor
duurzaam gevangen vis. De consument betaalt en bepaalt daardoor immers
wat de visser vangt.
Albert Heijn is enige tijd geleden begonnen met het aangeven op de
verpakking of de vis in kwestie duurzaam gevangen is. Ze wil hiermee
letten op visstanden van overbeviste of kwetsbare soorten en wil
rekening houden met vangst- en kweekmethoden. Bovendien wil men kijken
ze naar ecologische, sociale en maatschappelijke omgevingsfactoren.
Deze avond hoort u de visie van de grootste super van ons land over
hoe zij met duurzaamheid en vis om gaat.
Ruben Hurkens Manager Kwaliteit van Albert Heijn Nederland.
Toegang gratis
Meer informatie? www.sg.tudelft.nl