Technische Universiteit Delft


+ Archief Wetenschapsagenda

Albert Heijn en vis

door M&C

Studium Generale - In iedere supermarkt is het wel te vinden: een grote plak gerookte zalm, tonijn in blik, tong en kibbeling.

25 mei 2009 | 20:15 uur
plaats: Faculteit TBM zaal A, Jaffalaan 5, Delft

door Ruben HurkensÂ

Daarom is van groot belang dat supermarktketens zich inzetten voor duurzaam gevangen vis. De consument betaalt en bepaalt daardoor immers wat de visser vangt.
Albert Heijn is enige tijd geleden begonnen met het aangeven op de verpakking of de vis in kwestie duurzaam gevangen is. Ze wil hiermee letten op visstanden van overbeviste of kwetsbare soorten en wil rekening houden met vangst- en kweekmethoden. Bovendien wil men kijken ze naar ecologische, sociale en maatschappelijke omgevingsfactoren. Deze avond hoort u de visie van de grootste super van ons land over hoe zij met duurzaamheid en vis om gaat.

Ruben Hurkens Manager Kwaliteit van Albert Heijn Nederland.

Toegang gratis

Meer informatie? www.sg.tudelft.nl