Nieuwe onderdoorgang voor voetgangers en fietsers onder E19 in Brecht

22/05/2009 10:50

Vlaamse Overheid

Op 25 mei 2009 start het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) van de

Vlaamse overheid met werkzaamheden op de E19 ter hoogte van Brecht

in beide richtingen. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd in

opdracht van Infrabel, dat een nieuwe onderdoorgang voor

voetgangers en fietsers aanlegt onder de E19 in Brecht. Als alles

vlot verloopt, zullen de werkzaamheden in het voorjaar van 2010

afgerond zijn.

Op 25 mei 2009 start het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) van de

Vlaamse overheid met werkzaamheden op de E19 ter hoogte van Brecht

in beide richtingen. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd in

opdracht van Infrabel, dat een nieuwe onderdoorgang voor

voetgangers en fietsers aanlegt onder de E19 in Brecht. Als alles

vlot verloopt, zullen de werkzaamheden in het voorjaar van 2010

afgerond zijn.

Nieuwe onderdoorgang

Op 25 mei 2009 start Infrabel met de werkzaamheden voor de aanleg

van de nieuwe onderdoorgang voor voetgangers en fietsers. De nieuwe

onderdoorgang is 60 m lang, 4 m breed en 2,5 m hoog én bevindt zich

op ongeveer 300 meter van de nieuwe stopplaats Noorderkempen. Ze

zal voor een snelle verbinding en aansluiting zorgen met het

centrum van Brecht.

Infrabel investeert hiervoor ongeveer 1,1 miljoen euro.

Aanpassingen E19-autosnelweg

In het kader van dit project zal het Agentschap Wegen en Verkeer

van de Vlaamse overheid werkzaamheden uitvoeren op de E19. Daar is

namelijk een verschuiving van de rijbanen van de autosnelweg

noodzakelijk en dit in beide richtingen.

Op de E19 zal een bijkomende rijstrook aangelegd worden in de

middenberm. Dit heeft als doel om 2x2 rijstroken te kunnen behouden

tijdens de aanleg van de tunnel en zo de hinder voor het verkeer te

beperken. Na de werkzaamheden zal deze bijkomende rijstrook ook

gebruikt worden bij de aanleg van de ring rond Brecht. Een deel van

de oprit (richting Antwerpen) van diezelfde ring zal op dat moment

ook afgewerkt zijn.

AWV investeert hiervoor ongeveer 1,2 miljoen euro.

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel