Japans cultlabel met surf- en skatekleding nu in Nederland


DEN HAAG, 20090525 -- Go-Coo, een merk surf- en skatekleding dat in Japan al een rage is, is nu ook in Nederland verkrijgbaar. In het thuisland Japan is Go-Coo uitgegroeid tot een cultmerk met een trouwe schare fans. De shirts zijn herkenbaar aan opvallende afbeeldingen van de Japanse flora en fauna, zoals koi karpers. Go-Coo zal in Nederland uitsluitend via internet te koop zijn.

Het symbool van het merk is een hardlopend aapje. Go-Coo is geïnspireerd op de Apenkoning, een figuur uit de Chinese mythologie. De naam van de Apenkoning in het Japans, Son Goku, stond ook model voor de naam van het merk. Met de traditionele prints in eigentijdse ontwerpen veroverde Go-Coo in korte tijd de surf- en skatemarkt in eigen land. Op veel afbeeldingen is de Japanse flora en fauna te zien. De status van het merk in eigen land is vergelijkbaar met die van bekende surfmerken als Quiksilver en Billabong op de Europese markt.
Met de toenemende aandacht voor Japans design en streetwear uit Japan hebben ook Europese landen Go-Coo ontdekt. Het merk blijft echter vasthouden aan zijn exclusieve status, waardoor het tot nu toe slechts in Italië en Engeland beperkt verkrijgbaar was. Sinds kort voegt ook Nederland zich bij het beperkte gezelschap van distributeurs. De kleding, die vooral bestaat uit T-shirts, wordt alleen via internet verkocht. De eerste collectie van Go-Coo is te vinden op www.go-coo.nl. Binnenkort zullen er nieuwe collecties worden toegevoegd.

Contact:

Als u meer wilt weten over dit persbericht, kunt u contact opnemen met Freek Bruikman, officieel importeur van Go-Coo in Nederland, tel. 06 53265101
freek@Go-Coo.nl
http://www.go-coo.nl