Ingezonden persbericht


PERSBERICHT (26 mei 2009)

RECRON Junior Club biedt staatssecretaris traktatie aan

Jongeren in recreatie blij met uitspraken Heemskerk

De RECRON Junior Club (RJC) heeft staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken als traktatie een taart aangeboden. Volgens de jonge recreatieondernemers verdient de staatssecretaris de traktatie, omdat hij kortgeleden in diverse media Nederlanders opriep om in eigen land te kijken, wanneer zij hun vakantieplannen nog niet hebben gemaakt. De RJC'ers zijn blij met deze uitspraken omdat ook zij overtuigd zijn van het feit dat Nederland als vakantieland meer dan voldoende te bieden heeft. Ook lijken de uitspraken van de staatssecretaris, en het mooie voorseizoen, hun uitwerking te hebben. Veel mensen kiezen voor een vakantie in eigen land.

De staatssecretaris was blij met het gebaar van de jonge ondernemers. Hij gaf aan de recreatiesector zeer belangrijk voor Nederland te vinden. Ook liet hij weten dat het van groot belang is dat jongeren betrokken zijn bij het beleid dat nu wordt gemaakt, vooral op het gebied van innovaties. Hierover worden de komende tijd afspraken gemaakt.

Voorzitter van de RJC, Jappe Eggink, over de ontmoeting: "Het was mooi om te zien dat de staatssecretaris de tijd voor ons nam. Ik ben blij dat wij onze dank op deze manier hebben kunnen laten zien. Onze sector wordt gelukkig op waarde geschat en gezien als zeer belangrijk, zo merkten wij echt tijdens ons bezoek. Het is mooi dat de RJC, waar de ondernemers van de toekomst lid van zijn, nu betrokken wordt bij het toekomstig beleid."

De RJC is bestemd voor jongeren tot dertig jaar, die werkzaam zijn in de recreatiebranche of dat in de toekomst van plan zijn. De RJC'ers, momenteel zo'n negentig, ontmoeten elkaar minimaal twee keer per jaar tijdens formele en informele themabijeenkomsten. Daarnaast houdt de RJC zich bezig met actuele thema's in de sector. Zo hebben in de afgelopen jaren verschillende onderwerpen de revue gepasseerd, waaronder de toekomst van de stacaravan, internet, toeristenbelasting en imago van de recreatiebranche.

Noot voor de redactie (