Ingezonden persbericht


Persbericht

Rostar CAS verwerkt sms-berichten in personeelsplanning

~ Planner kan openstaande diensten automatisch invullen met sms- en automaatmodule ~

Maarssen, 26 mei 2009 - Rostar CAS van Paralax Planning Solutions is uitgebreid. De nieuwste versie van de planningsoftware kan sms-berichten ontvangen en verwerken. Hierdoor kan een openstaande dienst niet alleen via sms worden doorgegeven aan de mogelijk beschikbare medewerkers, maar ook automatisch worden ingepland.

De sms-module is ontworpen om personeelsplanners tijd en geld te besparen en maximale flexibiliteit te bieden. Als een taak of een dienst open staat, kan via Rostar CAS een sms worden gestuurd naar alle beschikbare medewerkers. Nieuw in versie 4.2 van Rostar CAS is de module SMS Inkomend, die ervoor zorgt dat medewerkers ook via een sms-bericht kunnen laten weten of ze kunnen worden ingeroosterd. De planner kan in een dialoogvenster zien hoe het met de aanvraag gaat en de antwoorden van de medewerkers verwerken. Als er meer medewerkers beschikbaar zijn dan nodig, kan de planner een selectie maken. De personeelsleden ontvangen ook weer via de sms een bericht of ze zijn ingeroosterd.

Een ander nieuw onderdeel in versie 4.2 van Rostar CAS is de module voor automatisch roosteren, waarmee planners roosters kunnen genereren. De module kan bijvoorbeeld de diensten van een bepaalde periode automatisch van medewerkers voorzien. Hierbij houdt de automaat rekening met de geschiktheid en beschikbaarheid van de medewerkers, als ook met de regels van de Arbeidstijdenwet.

"Met deze uitbreidingen van Rostar CAS zetten we een belangrijke stap in de richting van automatisch roosteren. Daarnaast komen we tegemoet aan de wens van medewerkers om overal en altijd zelf invloed uit te kunnen oefenen op de planning, door middel van zelfroosteren via het web en via sms", zegt directeur Rob Buikema van Paralax. "Doordat delen van het rooster automatisch worden gevuld, heeft de planner minder tijd nodig voor het maken van de planning en kan hij zich dus richten op de probleempunten in het rooster; vaak handelt een automaat repeterende handelingen beter en sneller af. Ook besparen planners veel tijd en geld met de sms-module. En, niet onbelangrijk: voor medewerkers is het vaak ook prettiger om per sms informatie of werkoproepen te ontvangen."

Versie 4.2 van Rostar CAS is per direct beschikbaar.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Paralax Planning Solutions
Paralax ontwikkelt, programmeert en implementeert sinds 1980 software voor personeelsplanning. 29 jaar later is Paralax nog steeds marktleider in Nederland. Ook in het buitenland is Paralax actief, met name in Duitsland, België en Frankrijk neemt het aantal klanten toe. Met Rostar CAS biedt Paralax een nieuwe generatie personeelsplanningsoftware waarbij flexibiliteit, gebruiksvriendelijkheid en hoogwaardige technologie hoog in het vaandel staan. Dankzij Rostar CAS kan inroosteren sneller, efficiënter en makkelijker. Voor het maken van schoolroosters heeft Paralax Rostar EduFlex.

Paralax werkt voor meer dan 600 klanten in 20 verschillende sectoren, waaronder de uitzendbranche, beveiliging, gezondheidszorg, overheid, en dienstverlening. Klanten zijn onder meer Adecco, Manpower, Trigion, het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis, de Koninklijke Marechaussee, de ANWB, AKZO Nobel en de Efteling.