Ingezonden persbericht


PERSBERICHT Renswoude, 26 mei 2009

KRUIDVAT GEEFT VISITEKAARTJE OPNIEUW AF MET LANCERING NIEUW LOGO

Modern, eigentijds, fris en volledig in lijn met de kernwaarden die Kruidvat wil uitstralen. Vandaag geeft de grootste drogisterijketen van Nederland opnieuw haar visitekaartje af met de officiële lancering van haar nieuwe logo. Met de introductie van een herkenbaar en opvallend beeldmerk wil Kruidvat zich nog sterker onderscheiden in de Nederlandse Health & Beautymarkt. Bovendien sluit het nieuwe logo volledig aan op de vernieuwde winkelformule van Kruidvat.

Door de lancering van het nieuwe logo is Kruidvat in staat op een herkenbare wijze naar buiten te treden. In tegenstelling tot het oude logo - dat in 1980 is ontwikkeld en sindsdien slechts een aantal kleine aanpassingen heeft ondergaan - is er dit maal gekozen voor niet alleen de volledige merknaam in het logo, maar ook een beeldmerk dat afzonderlijk kan worden ingezet. In het nieuwe logo is de 'K' van Kruidvat op een subtiele en creatieve wijze verwerkt. "We zijn erin geslaagd een herkenbaar en eigentijds symbool te creëren voor al onze uitingen, dat bovendien uitstekend aansluit op onze vernieuwde winkelformule. In dit nieuwe concept kunnen klanten net als voorheen bij Kruidvat terecht voor een verrassend en betaalbaar assortiment, maar in een volledig vernieuwde en gemoderniseerde winkelomgeving. Beleving, uitstraling en toegankelijkheid staan hierin centraal. Dat zijn uitgangspunten die vertaald zijn in dit nieuwe beeldmerk waarop we uiteraard bijzonder trots zijn", aldus Gerard van Breen, algemeen directeur van Kruidvat.

Het nieuwe logo van Kruidvat is vandaag in aanwezigheid van de voltallige Kruidvat-directie feestelijk onthuld door actrice en SBS-presentator Ellemieke Vermolen in de Kruidvat-winkel in Winkelcentrum De Kwinkelier in Bilthoven.

Over Kruidvat
Kruidvat is met 940 winkels en meer dan 12.000 medewerkers marktleider in de Health- & Beautymarkt in Nederland en België. Kruidvat geeft invulling aan haar motto 'Steeds verrassend, altijd voordelig' door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod Health- & Beauty-artikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend

assortiment branchevreemde producten. Elke week bezoeken ruim drie miljoen klanten de winkels van Kruidvat. Kruidvat is onderdeel van de A.S. Watson Group, 's werelds grootste retailer op het gebied van Health & Beauty. Behalve Kruidvat behoren in Nederland ook Trekpleister en Prijsmepper Outlet tot A.S. Watson Health & Beauty Benelux.