27 mei 2009

Tilburgs Trots, boeiend verteld en stevig verankerd

Een corporate story schrijven is één. Het verhaal vervolgens boeiend en inspirerend vertellen en ervoor zorgen dat het beklijft in de organisatie, is minstens zo belangrijk. Daarom lag bij ROC Tilburg het accent op vertellen en verankeren. Schooldirecteuren, algemene directie en College van Bestuur traden daarbij op als dé verhalenvertellers.

Corporate storytelling is 'hot'. Steeds meer organisaties zien de meerwaarde ervan in. Een goed geschreven corporate story is natuurlijk prachtig, maar het verhaal van een organisatie komt pas écht tot leven als mensen het enthousiast vertellen en anderen deelgenoot maken van dat enthousiasme. Door het verhaal vervolgens door te laten sijpelen in de organisatie, zet je de eerste stappen op weg naar verankering. In het hele proces zijn twee elementen cruciaal: een goede timing en sponsors op hoog niveau in de organisatie. Bij ROC Tilburg waren alle ingrediënten aanwezig voor een succesvol corporate story-traject. En de praktijk is daarvoor tot nu toe een krachtige bevestiging. Wij zijn trots op ROC Tilburg!

Senior adviseur en trainer Marieke de Jong en senior adviseur creativiteit Ron van Berkel schreven een case over het corporate storytelling-traject bij ROC Tilburg. Kijk daarvoor bij de categorie Imago/Identiteit op de homepage van www.decommunicatiedesk.nl.