Ingezonden persbericht

Hilversum, 27 mei 2009

3 ON STAGE BRENGT ALLE FESTIVALS OP ééN PODIUM

Het 40ste verjaardagsfeestje van Pinkpop is dit weekend het startsein voor 3 On Stage. Onder deze naam brengt Nederland 3 deze zomer de beste muziekfestivals, waaronder naast Pinkpop ook Parkpop, Zwarte Cross, Sensation, Mysteryland, Lowlands, Extrema Outdoor en het XNoizz Flevo Festival. Tegelijkertijd met de introductie van 3 On Stage wordt ook de nieuwe site nederland3.nl gelanceerd. Deze staat vanaf vandaag geheel in het teken van 3 On Stage.

Muziekfestivals zijn ook deze zomer weer belangrijk in de programmering van Nederland 3. Jeroen Kramers, manager marketing & promotie bij de NPO: "Door deze festivals te koppelen aan het label 3 On Stage vergroten we de herkenbaarheid en het bereik. Dat is belangrijk vanwege de culturele impact van deze festivals. Bovendien passen ze uitstekend bij het profiel van Nederland 3.' De muziekprogrammering zal worden ondersteund met een campagne op TV, in landelijke dagbladen en magazines, op internet en op de festivals.

Creatief bureau Dare is verantwoordelijk voor de (on-air) vormgeving.

De vernieuwde Nederland 3 site versterkt het profiel van Nederland 3 online. In deze vernieuwde webportal staan, veel meer dan voorheen, video en beelden centraal. Roek Lips, netmanager Nederland 3: 'Het is mijn wens om de interactie met het publiek te verhogen. Met de lancering van de nieuwe site is de eerste stap gezet, want de site nodigt uit tot het bekijken en reageren op de programmering van Nederland 3. De lancering van Nederland3.nl is ook een voorbeeld van een meer intensieve samenwerking tussen televisie en internet.'

Creatief bureau Headline Interactive is verantwoordelijk voor het ontwerp en de realisatie van de site.