Ingezonden persbericht


VERNIEUWD DISCOVERY TRAVEL & LIVING INSPIREERT DRUKBEZETTE, MODERNE VROUW OM HAAR HART TE VOLGEN

Amsterdam, 27 mei 2009 - Lifestyle-zender Discovery Travel & Living ondergaat een herpositionering. Met een vernieuwde zendervormgeving, nieuwe series en meer premieres in 2009 dan ooit tevoren, richt Discovery Travel & Living zich op de drukke, moderne vrouw tussen 20-49 jaar. Met ingang van morgen, roept Discovery Travel & Living deze vrouwen op hun hart te volgen. Hierbij staan inspirerende verhalen van echte mensen met een uitzonderlijk leven centraal.

De lifestyle-zender zendt programma's uit die aansluiten bij de aandachtsgebieden van de moderne vrouw: familie, werk, relaties, vriendschap, mode en vrije tijd. Van make-over programma's en wedding planning tot opvoeding, interieur en koken, Discovery Travel & Living laat verhalen zien die vrouwen inspireren om hun dromen te verwezelijken.

Belangrijke nieuwe premieres zijn Say Yes To The Dress, waarin het wel en wel binnen 's werelds bekendste bruidswinkel Kleinfeld Bridal wordt gevolgd; Take Home Nanny, waarin nanny Emma Jenner nieuw licht op gezin en opvoeding werpt en Big Medicine, waarbij mensen met ernstig overgewicht een laatste poging doen om hun leven drastig om te gooien.

Alco de Jong, Channel Director bij Discovery Networks Benelux: "Uit recent onderzoek van SKO blijkt dat Discovery Travel & Living de vierde positie inneemt in de top 10 van best bekeken digitale zenders. De herpositionering van Discovery Travel & Living trapt daarom een spannende, nieuwe fase af, waarbij de lifestyle-zender een vernieuwde relatie aangaat met de moderne vrouw. De lifestyle-zender vult de behoefte in van de creatieve, hedendaagse vrouw die zich wil laten inspireren."

De nieuwe zender look & feel bestaat uit een nieuw logo, nieuwe bumpers, idents en promos. Zie voor meer informatie en een impressie www.discoverynetworks.nl/#/Discovery-Travel-Living.

-Einde-



Ingezonden persbericht