Ingezonden persbericht

Persbericht

Amsterdam, 28 mei 2009

Tènce! wint Uitzendbureau van het Jaar-verkiezing

HR-professionals en flexwerkers hebben uitzender Tènce! uitgeroepen tot 'Uitzendbureau van het Jaar 2009'. De prijsuitreiking vond vandaag plaats in het landhuis van Landgoed Ter Horst in Driebergen. De Uitzendbureau van het jaar-verkiezing wordt georganiseerd door Flexmarkt, het vakblad voor de uitzendbranche en Q&A Research en Consultancy.

18.000 mensen brachten hun stem uit op www.uitzendbureauvanhetjaar.nl. Tènce! scoorde het best bij de opdrachtgevers; bij de uitzendkrachten was dit uitzender Content. Bij de beoordeling werd onder meer gekeken naar de kwaliteit van de aangeboden banen en de kwaliteit van de geleverde uitzendkrachten.

Persoonlijke relatie belangrijk
Tènce! wint met een voorsprong van tweetiende punt van concurrent Creyf's Uitzendbureau, die vorig jaar de winnaar was. Content heeft de derde plaats behaald. Mede door een cijfercorrectie liggen de scores dit jaar over het algemeen lager dan vorig jaar. Opvallend is dat uitzendkrachten hun uitzenders dit jaar massaal beoordeelden op het aspect 'Persoonlijke relatie met iemand van het bureau', dat vanuit het niets op de vijfde plek van belangrijke aspecten is geëindigd.

ASA Student Uitzendbureau wint Flexmarkt Specialist
Dit jaar werd voor de derde keer de prijs voor het beste gespecialiseerde bureau uitgereikt, de 'Flexmarkt Specialist'. Deze prijs werd gewonnen door ASA Student Uitzendbureau. ASA Student Uitzendbureau is favoriet bij de opdrachtgevers; de uitzendkrachten hebben Uitzendbureau 65plus op de eerste plaats staan.

Waardevolle informatie
Miranda Apeldoorn, interim hoofdredacteur van Flexmarkt: "Deze verkiezing laat zien hoeveel eer uitzendbureaus uit hun werk halen. Zij doen er alles aan om hun dienstverlening zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van de klant: uitzendkrachten en opdrachtgevers. Voor uitzenders kan de verkiezing een belangrijk wapen zijn in de concurrentiestrijd. Vooral omdat de verkiezing is gebaseerd op gedegen en betrouwbaar onderzoek. Maar het onderzoek is niet alleen voor de winnaars van belang, het levert méér informatie op waar de hele flexbranche bij gebaat is. Immers, het uitzendbureau dat het beste inspeelt op wat iedereen momenteel als belangrijk acht, is de winnaar van volgend jaar!"

'Uitzendbureau van het jaar' is een initiatief van Flexmarkt in samenwerking met Q&A Research & Consultancy. Hoofdsponsor is CTB ICT Flex en sponsor is Crop Certificering.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht