Ingezonden persbericht


Persbericht

Brocade introduceert wereldwijd Alliance Partner Network Hoogwaardig programma ontwikkeld om Return on Partnership investment te leveren

Amsterdam, 28 mei 2009 - Brocade (Nasdaq: BRCD) onthult vandaag een nieuw wereldwijd Alliance Partner Network programma. Dit programma is ontwikkeld om resellers van storage en IP-networking producten een selectief en voordelig alternatief te bieden voor de huidige beschikbare channel programma's. Het Brocade Alliance Partner Network behoudt het gebruiksgemak en de waardevolle en componentrijke elementen van het bestaande Brocade storage networking programma. Het breidt deze vooraanstaande best practices echter verder uit zodat het ook de producten uit het Brocade IP-networking portfolio bevat.

Door innovatieve salesprogramma's, aantrekkelijke diensten en integere business processen en tools, helpt het Brocade Alliance Partner Network resellers winst te behouden en te maximaliseren. Door een compleet portfolio van innovatieve, bewezen, kosteffectieve storage en IP-networkingproducten en -diensten aan te bieden, is Brocade vastberaden channelpartners te helpen bij de vergroting van hun marktaandeel en klanttevredenheid.

"Door de verschuiving in businessmodellen en de verandering in klanteisen zijn vooraanstaande en vernieuwende channelbedrijven vandaag de dag op zoek naar een duidelijk gedefinieerd en haalbare return on partnering die verbeterde prestatie, winstgevendheid en ultieme klanttevredenheid biedt," zegt Tiffany Bova, vice president of Research, Indirect Channel Programs & Sales Strategies bij Gartner. "Hierdoor zijn deze bedrijven vaak veel selectiever en voorzichtiger in hun keuze van specifieke IT-leveranciers en partnerprogramma's. Tegelijkertijd zijn IT-leveranciers opzoek naar manieren om hun huidige partners te helpen bij de ontwikkeling van hun business naar meer winstgevende mogelijkheden zoals diensten en alternatieve leverings- en acquisitiemodellen."

Het nieuwe resellerprogramma bestaat uit vier onderscheidende partnershapniveaus: distributeur, elite, premier en select. Alle niveaus zijn ontworpen met specifieke eisen en op maat gemaakte voordelen. Het stelt partners in staat te profiteren van hun kennis van netwerkproducten en expertise op het gebied van oplossingen en support. Als onderdeel van deze strategie biedt Brocade partners dealregistratie om projecten te garanderen en investeringen te beschermen. Daarnaast heeft Brocade het model voor toegewijde sales, marketing en technische support verder uitgebreid, dat nodig is voor de ondersteuning van hoogwaardige partnerschap.

"Eindgebruikers zijn op zoek naar oplossingen waarmee zij hun bestaande middelen kunnen optimaliseren en op een efficiënte manier alles kunnen halen uit de aanwezige bronnen," zegt Peter Baker, director bij Calyx ICT. "Als lid van Brocade's nieuwe Alliance Partner Network, kan Calyx ICT de beschikbare tools inzetten om business verder te kunnen laten groeien en onze klanten een aantrekkelijk voorstel te kunnen doen. Door onze netwerkexpertise te combineren met Brocade's toewijding om ontwikkeling en winstgevendheid te kanaliseren, hebben wij een sterk aanbod om klanttevredenheid en winst te genereren."

"Channelpartners zijn in toenemende mate op zoek naar kosteffectieve oplossingen die hen helpen zich te richten op de groeiende netwerkeisen van hun klanten, zonder in te leveren op prestatie en betrouwbaarheid, en dat is precies wat Brocade levert," zegt Barbara Spicek, vice president of worldwide channels bij Brocade. "Zij evalueren tegelijkertijd hun leveranciersportfolio omdat zij te maken hebben met een networkinglandschap dat over-gedistribueerd is. Daarnaast voelen zij constante druk op hun marges, wat de winstgevendheid beïnvloedt. Brocade is vastbesloten het kanaal een raamwerk te bieden dat zich richt op het bieden van return on partnerinvesteringen, selectiviteit in plaats van brede rekrutering, kwaliteit van de relatie, en een sterke focus op de verbetering van de winstgevendheid."

###