Rechtstreeks contact met autoverzekeraar scoort hoger

29/05/2009 10:33

Independer.nl

Autoverzekeraars die direct contact onderhouden met hun klanten (direct writers) worden hoger gewaardeerd dan verzekeraars die via tussenpersonen werken. Dit verschil komt vooral naar voren bij het aspect 'klaarstaan voor de klant'. Direct Writers scoren hier een 7,5 terwijl de verzekeraars die met tussenpersonen werken een 7,1 scoren.

Overall scoren verzekeraars die rechtstreeks met hun klanten communiceren een 7,5. Dat is 0,3 hoger dan de verzekeraars die via tussenpersonen werken (7,2). Ook online verzekeraars, waarbij de klant alles zelf via internet regelt, krijgen gemiddeld een 7,2 van hun klanten.

De beste autoverzekeraar is ZLM met een 8,2, maar alleen automobilisten die in Noord-Brabant en Zeeland wonen kunnen zich daarbij verzekeren. De beste landelijke verzekeraars zijn FBTO en Interpolis (7,8). De laagst gewaardeerde verzekeraar is Budgio (6,7).

Voor het eerst konden in het onderzoek ook de scores van nieuwkomers Allsecur en Ditzo worden meegenomen. Beide scoren rond het gemiddelde: Allsecur krijgt van haar klanten een 7,4 en Ditzo een 7,3.

Dit zijn de belangrijkste uitkomsten van de Independer Consumenten Monitor, het permanente klanttevredenheidsonderzoek van Independer.nl. In de periode 27 mei 2008 t/m 26 mei 2009 beoordeelden ruim 140.000 bezoekers op www.independer.nl hun huidige autoverzekeraar.

Klanten konden hun verzekeraar beoordelen op de volgende aspecten:


- Klaarstaan voor de klant


- Beloften nakomen


- Schadeafhandeling

De uitkomsten van dit onderzoek kunt u in tabelvorm nalezen via onderstaande link:L

http://weblog.independer.nl/pdf/20090529-autoverzekering-icm.pdf





http://www.independer.nl