Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Vrouwenweekblad YES op de bres
Voor jonge vrouwen in ontwikkelingslanden

Hoofddorp, 27 mei 2009 - Weekblad Yes, voor vrouwen van 20-27 jaar, bestaat 23 jaar. Daarom wordt Yes 23 (verschijnt 29 mei) een heel bijzonder nummer. Yes maakt niet alleen lezeressen blij met een grote weggeefactie, maar ook jonge vrouwen in ontwikkelingslanden.

Because I'm a Girl
Een groot deel van de opbrengst van een Bel & Winactie gaat naar de campagne 'Because I'm a Girl' van Plan Nederland. Deze campagne vraagt aandacht voor de vaak benarde positie van meisjes in ontwikkelingslanden en zorgt ervoor dat ze een betere toekomst hebben. Meer dan 62 miljoen meisjes gaan niet naar school, meer dan 140 miljoen jonge vrouwen zijn levenslang verminkt door vrouwenbesnijdenis en de komende 10 jaar worden ruim 100 miljoen vrouwen op zeer jonge leeftijd uitgehuwelijkt.

Kansen geven
De Yes-lezeres staat in de bloei van haar leven. Ze is gemiddeld 23 jaar en zelfstandig. 40% van de lezeressen volgt nog een opleiding, 60% heeft al een baan. Daarmee verzekert de Yes-lezeres zich van een toekomst. Haar leeftijdsgenoten aan de andere kant van de wereld krijgen die kans vaak niet, en daar wil Yes iets aan doen.

Persoonlijke cadeaus
De weggeefactie bestaat onder andere uit persoonlijke cadeaus van alle redactieleden, een weblog op yes.nl, op stap met de hoofdredacteur, sauna-arrangementen, een Nintendo DS, een personal shopper, kledingbonnen en nog veel meer.

Over Yes
Yes is hét weekblad voor twintigers (20-27 jaar) en vormt hun leidraad op gebied van mode, beauty, wonen, reizen en koken. Maar vooral op emotioneel terrein heeft Yes enorme invloed op haar lezers. Yes reikt handvatten aan waar ze echt iets aan hebben, bespreekt gevoelens over liefde, seks en aanverwante zaken. Daarnaast schrijft Yes over werk, geld besteden, studiemogelijkheden en - in brede zin - ontspanning, film en entertainment.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (