Xaton versnelt levering Zakelijk Internet van KPN

24/06/2009 15:01

Trimedia

Amsterdam, 24 juni 2009 - KPN heeft Xaton B.V. als partner geselecteerd om het leveringsproces richting klanten van de Zakelijk Internet diensten te versnellen. Het betreft hier de reverse engineering van een SAP applicatie. Door middel van een nieuwe gebruiksvriendelijke webapplicatie worden KPN-medewerkers in staat gesteld om een aanzienlijke stijging in het aantal uitleveringen aan klanten per dag te realiseren door snellere levering en een hogere mate van automatisering. Bovendien zorgt de nieuwe applicatie voor een grotere efficiëntie.

De uitvoering van het project wordt gefaseerd gedaan volgens SCRUM. Dit is een agile projectmethodologie afkomstig uit de VS, waar de opdrachtgever samen met de leverancier alle benodigde uit te voeren werkzaamheden inventariseert en de opdrachtgever vervolgens zelf de prioriteiten in de uitvoering stelt. Bovendien zijn de randvoorwaarden die gesteld worden aan de uitvoering duidelijk afgekaderd, zoals beschikbaar budget per activiteit, tijdsplanning per activiteit en rapportage.

Sandra Arons van KPN: "Processen, die in de loop der jaren zijn ontstaan en gegroeid, zijn volledig geanalyseerd en vastgelegd. Daar waar nodig hebben we de werkwijze aangepast omdat het eenvoudiger of sneller kon. Door de intensieve samenwerking van Xaton met de gebruikers hebben we een applicatie kunnen ontwikkelen welke voor alle doelgroepen logisch en eenvoudig in elkaar zat en alle functionaliteiten bevat die nodig zijn om hun werk uit te voeren. Implementatie van "state of the art"-technologie betekent ook uitleg aan en training van alle betrokken medewerkers in het gebruik van de nieuwe softwaretoepassingen. Xaton heeft binnen het project een prestatie van formaat geleverd".

Jae Eden van Xaton: "Het gegeven dat een veelheid van gebruikers van verschillende KPN-afdelingen gebruik maakten van verouderde en niet beschreven softwaretoepassingen maakte het project bij aanvang in september 2008 uiterst complex. Bepaling van de totaalomvang van het project en vervolgens prioriteitsstelling in de uitvoering is (nog steeds) bijzonder belangrijk. Alle radertjes in het wiel binnen het uitleveringsproces hebben immers invloed op elkaar".

Naast activiteiten in de sectoren media en de reiswereld betekent het project voor Xaton een belangrijke stap voorwaarts in de zakelijke dienstverlening en het bijzonder de telecomsector".


-EINDE-

Over KPN: KPN is de toonaangevende leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten in Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie.

Voor zakelijke klanten verzorgt KPN tevens volledig beheerde telecommunicatie- en ICT-oplossingen. KPN-dochter Getronics biedt wereldwijd ICT-diensten aan en is marktleider in de Benelux op het gebied van werkplekbeheer.

In Duitsland en België volgt KPN een meermerkenstrategie in de mobiele markt en neemt daar met E-Plus en BASE een derde positie in. KPN beheert met iBasis een efficiënte, op IP gebaseerde infrastructuur waarop wereldwijd wholesale-netwerkdiensten worden aangeboden aan andere operators.

Per 31 maart 2009 bediende KPN meer dan 39.9 miljoen klanten, waarvan 31,6 miljoen mobiele klanten, 4,9 miljoen met een vaste telefoonaansluiting, 2,6 miljoen met een internetaansluiting en 0,8 miljoen televisieklanten. Met 13,254 FTEs in Nederland (inclusief Getronics 35,638 FTEs voor de hele groep) behaalde KPN in de periode van januari tot en met maart 2009 een omzet van EUR 3,4 miljard en een EBITDA van EUR 1,2 miljard. KPN is in 1989 verzelfstandigd en is genoteerd aan de beurs van Amsterdam.

Over Xaton BV (www.xaton.com): Xaton bouwt en ondersteunt web toepassingen, portals en webservices. Xaton is gespecialiseerd in enterprise-grade rich internet applicaties die een rijke gebruikersbeleving bieden en gekoppeld zijn aan interne business support systemen. Met rapid prototyping en een resultaatgerichte aanpak zorgt Xaton voor een optimale verhouding tussen resultaat, kwaliteit en prijs.





http://http:/www.xaton.com