Ingezonden persbericht


Hilversum, 24 juni 2009

HUNKEMÖLLER WINNT VROUW AWARD VOOR BODIQUE COLLECTIE

Zaandam - Donderdagavond 18 juni jl. heeft Daphne Deckers in de Taets Art Gallery Zaandam de eerste VROUW Awards uitgereikt. Hunkemöller heeft een VROUW Award gewonnen in de categorie mode voor de Bodique collectie, de nieuwe toplijn van Hunkemöller, die vanaf 8 mei in de winkels ligt.

De vakjury maakte een eerste selectie en was verantwoordelijk voor het bepalen van de genomineerden. Dat deden zij aan de hand van de kernwaarden van VROUW: oorspronkelijk en informatief, toegankelijk en gespreksbepalend, emotioneel en positief, herkenbaar en betrokken en puur Hollands. In deze vakjury is o.a. zitting genomen door experts als Beertje van Beers, Leontien van Moorsel, Marcel ten Holte (directeur van BusinessTrends Media) en Linda Boks (directeur van Zenith Optimedia).

De uiteindelijke winnaars van de VROUW Awards zijn bepaald door meer dan 10.000 lezeressen van VROUW. Deze lezeressen hebben de Bodique collectie van Hunkemöller gekozen als de meest VROUWelijke lingerie in de categorie MODE.

Elk item van de collectie is uniek en straalt romantiek en verleiding uit. Voor de toplijn zijn uitsluitend hoogwaardige en rijke materialen gebruikt, zoals zijde, satijn en exclusief kant. Subtiele details en verfijnde decoraties zorgen voor een uiterst verleidelijk en onderscheidend beeld. De ruim honderd jaar kennis en ervaring van Hunkemöller zorgen daarnaast voor een perfecte pasvorm en optimaal draagcomfort. Kortom: Bodique is een collectie waarin iedere vrouw wel acte de présence wil geven.

De nieuwe Bodique collectie Herfst 2009 wordt in augustus in Hunkemöller stores gepresenteerd. Bodique wordt verkocht in speciaal geselecteerde winkels van Hunkemöller, waar de collectie vol tot haar recht komt.

Hunkemöller en Maxeda

Hunkemöller, opgericht in 1886, is onderdeel van Maxeda, de grootste non-foodketen van Nederland. Hunkemöller heeft circa 2.700 medewerkers en meer dan 430 winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saoedi-Arabië, Egypte, Spanje, Aruba, Curaçao, Rusland, Polen en Sint-Maarten. Hunkemöller is een van de grootste lingeriespeciaalzaken in Europa en marktleider in de Benelux-landen en Duitsland. Hunkemöller blijft vooruit kijken en gaat door met de internationale expansie ook in de vorm van International Franchise.

Hunkemöller steunt KWF Kankerbestrijding sinds 2004. Middels acties zoals de "3de BH gratis" tijdens de Internationale Oktober Borstkankermaand, verkoop van gadgets in deze periode, het verstrekken van donateurwervingskaarten en een flyer "Fabels & Feiten" in de winkels, en het eigen salarisdonatieprogramma voor medewerkers van Hunkemöller. Ook in 2008 heeft Hunkemöller wederom een bedrag van 125.000 euro gedoneerd welke KWF Kankerbestrijding inzet voor de financiering van wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker, voorlichting en ondersteuning van patiënten.

Noot voor redacties