Ingezonden persbericht



PERSBERICHT

Open Text breidt ECM Suite uit met Social Media mogelijkheden, speciaal gericht op Enterprise 2.0

Nieuwe Open Text Social Media software geeft organisaties de mogelijkheid om mensen, processen en content via het Web en mobiele apparaten te verbinden

Hoofddorp - 24 juni 2009 - Open Text TM (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC), wereldwijd toonaangevend leverancier in Enterprise Content Management (ECM), heeft tijdens de Enterprise 2.0 conferentie in Boston een belangrijk nieuw onderdeel aangekondigd van zijn Enterprise 2.0 strategie: Open Text Social Media, de nieuwste uitbreiding van de Open Text ECM Suite. De oplossing biedt een natuurlijke en intuïtieve social media applicatie waarmee mensen op nieuwe, productieve manieren met elkaar kunnen werken via het web of mobiele apparaten. Tegelijkertijd voldoet de oplossing aan de beveiligings- en compliance-eisen, doordat het is geïntegreerd in het organisatiebrede ECM systeem.

Traditionele tools zoals e-mail zijn niet geschikt voor communicatie tussen mensen via sociale netwerken op het werk. Dit heeft tot gevolg dat veel werknemers gebruik gaan maken van consumentgerichte sociale media, met of zonder toestemming van de werkgever. Hoewel deze tools de productiviteit kunnen stimuleren, maken organisaties zich vaak zorgen over beveiliging, bescherming van het intellectuele eigendom, behoud van kennis en compliance. Met Open Text Social Media kunnen organisaties nu social media technologieën koppelen aan de content management infrastructuur van de organisatie. De nieuwe oplossing wordt toegevoegd aan de collaboration producten van Open Text binnen de ECM Suite. De Open Text ECM Suite voorziet hiermee in een combinatie van document gerelateerde collaboration oplossingen en een nieuwe oplossing die mensen met mensen èn met content verbindt binnen sociale netwerken, speciaal ontwikkeld voor ondernemingen.

Open Text Social Media komt tevens tegemoet aan de eisen van de huidige, groeiende mobiele kenniswerkers die mobiele oplossingen nodig hebben voor toegang tot belangrijke corporate systemen. Om social media oplossingen werkelijk tot een succes te maken, moeten ze een grote variatie van mobiele apparaten ondersteunen Open Text Social Media biedt 'native' mobiele applicaties in eerste instantie voor de Apple iPhone en RIM BlackBerry, met in de toekomst uitbreiding naar andere apparaten.

"Door de opkomst van de virtuele en mobiele werkomgeving en de explosieve groei van content gegenereerd door gebruikers, is de behoefte ontstaan aan een nieuw model voor samenwerking binnen organisaties. Open Text Social Media is gebaseerd op social media applicaties en biedt een veilige online omgeving waar werknemers, klanten en partners elkaar kunnen ontmoeten, informatie kunnen uitwisselen en de kracht van collectieve kennis kunnen ervaren", aldus John Myers, General Manager, Social Media bij Open Text. "Met behulp van de nieuwe component van de Open Text ECM Suite kunnen organisaties profiteren van deze nieuwe manieren van samenwerken binnen de algemene records- en content management strategie van de organisatie."

"Zoals vele federale overheidsorganisaties, zijn wij erg e-mailgericht. Het op de hoogte houden van mensen betekent dat projectupdates en ondersteunende documenten naar reeds overvolle inboxen wordt gestuurd", zegt Art Monette van het Canadese Ministerie van Justitie, één van de organisaties die een beta-test uitvoert. "Via Open Text Social Media beschikken we nu over centrale projectpagina's met gebruikersprofielen, discussieonderwerpen, documenten en wiki's - alles op één centrale plaats zodat iedereen up-to-date blijft. Dit alleen al zorgt voor een enorme tijdbesparing. De mogelijkheid om gebruikersprofielen op te stellen met foto's en achtergrondinformatie verbetert de samenwerking tussen mensen uit verschillende teams en op verschillende locaties enorm."

Beschikbaar voor organisaties
Organisaties worden geconfronteerd met steeds meer regelgeving en juridische eisen waardoor de behoefte aan records management, archivering en discovery oplossingen voor elektronische content, zoals e-mail en documenten steeds meer toeneemt. Open Text is marktleider op dit gebied en door integratie van zijn nieuwe social media - met de krachtige content services van de Open Text ECM Suite - kunnen organisaties nu interne communicatie zoals discussies, blogs en wikis effectief beheren binnen hetzelfde beveiligings-, compliance- en archiveringbeleid dat geldt voor andere e-mail en content. Via geavanceerde beveiligingmechanismen is eenvoudig te beheren wie toegang heeft tot informatie en is het mogelijk om content veilig te delen met klanten, partners en leveranciers, zelfs buiten de firewall.

Consequent gebruikersgemak
Wanneer het de interne uitrol van social media toepassingen betreft, maken organisaties vaak gebruik van stand-alone oplossingen .Dit leidt na een tijd tot een kostbare en verwarrende toename van het aantal applicaties en gebruikersinterfaces. Open Text Social Media daarentegen, geeft klanten een consequente en geïntegreerde gebruikersinterface. Dit betekent bijvoorbeeld dat nuttige informatie zoals online status, gebruikersfoto's en -profielen altijd beschikbaar zijn, ongeacht de context (in een wiki, een discussie, in documenten enzovoorts). Deze consistentie verlaagt implementatie- en onderhoudskosten, verbetert gebruikersacceptatie en vermindert opleidingseisen.

De belangrijkste eigenschappen van Open Text Social Media zijn:
* Persoonlijk dashboard - Geeft gebruikers een snel overzicht van de communities, 'My People', 'My Watches' en andere lopende en status details;


* Communities - Voorzien in een virtuele omgeving waar een groep mensen elektronisch kan samenwerken door ideeën, meningen en informatie uit te wisselen via discussies, documentuitwisseling en wikis;


* Profielen - Gebruikers kunnen hun eigen profiel aanmaken, foto's toevoegen, hun status updaten en andere profielen bekijken. Miniprofielen worden automatisch gegenereerd, waarbij zonder te klikken contextuele informatie van een gebruiker - zoals naam, foto's, contactgegevens en status - beschikbaar is;


* Blogs en Microblogs - Gebruikers kunnen op basis van hun profielen een persoonlijke blog publiceren. Ze kunnen blogpostings zelf creëren, toevoegen of juist verwijderen, maar ook andermans blogs lezen en daarop reageren;


* Wiki's - Het Wiki-tabblad binnen een community voorziet in een simpel WYSIWYG wiki systeem. Het is mogelijk om pagina's te linken en een automatisch navigatievenster wordt uitgebreid wanneer nieuwe pagina's worden gemaakt. Gebruikers kunnen gegevens bewerken, commentaar toevoegen, oudere versies bekijken, de pagina e-mailen, de wiki volgen en andere wikipagina's bekijken;


* Sociale zoekfunctie - De snelle zoekfunctie toont relevante content, mensen en communities in volgorde van relevantie, met volledige toestemming van alle betrokkenen. Real-time indexatie garandeert directe zoekresultaten en verwerkt zowel community data als veelvoorkomende bestandstypes;


* Mobiliteit - Gebruikers hebben toegang tot de community-informatie vanaf smartphones zoals de BlackBerry en iPhone.

Beschikbaarheid en verdere informatie
Open Text Social Media zal in juli 2009 beschikbaar zijn. Voor meer informatie: http://cli.gs/OTSocialMedia voor product data sheets en demo video's.

Meer informatie over de Enterprise 2.0 Conferentie: www.e2conf.com

Open Text International BV - Siriusdreef 38-40, 2132 WT, Hoofddorp; telefoon: +31 (0)23 5652333

Over Open Text
Open Text, softwareleverancier en marktleider op het gebied van Enterprise Content Management (ECM), helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. Open Text beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 50 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Safe Harbor Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 This news release may contain forward-looking statements relating to the success of any of the Company's strategic initiatives, the Company's growth and profitability prospects, the benefits of the Company's products to be realized by customers, the Company's position in the market and future opportunities therein, the deployment of Open Text ECM Suite and our other products by customers, and future performance of Open Text Corporation. Forward-looking statements may also include, without limitation, any statement relating to future events, conditions or circumstances. Forward-looking statements in this release are not promises or guarantees and are subject to certain risks and uncertainties, and actual results may differ materially. The risks and uncertainties that may affect forward-looking statements include, among others, the failure to develop new products, risks involved in fluctuations in currency exchange rates, delays in purchasing decisions of customers, the completion and integration of acquisitions, the possibility of technical, logistical or planning issues in connection with deployments, the continuous commitment of the Company's customers, demand for the Company's products and other risks detailed from time to time in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission (SEC), including the Form 10-K for the year ended June 30, 2008. You should not place undue reliance upon any such forward-looking statements, which are based on management's beliefs and opinions at the time the statements are made, and the Company does not undertake any obligations to update forward-looking statements should circumstances or management's beliefs or opinions change.

Copyright © 2009 by Open Text Corporation. OPEN TEXT, OPEN TEXT ECM SUITE and OPEN TEXT SOCIAL MEDIA are trademarks or registered trademarks of Open Text Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text Corporation or other respective owners.