Ingezonden persbericht


Persbericht

Winkelen op de tast

Zelfstandig winkelen als blinde in een winkel waar je alles kunt vinden en aan mag raken. Wie had dat gedacht? Dit was een van de uitdagingen, waarvoor een paar visueel gehandicapten zich vier jaar geleden gesteld zagen. Ze richtten stichting Beleyes op en vanuit stichting Beleyes werd het Beleyes servicepunt opgezet. Een winkel met alles wat interessant is voor blinden en slechtzienden (en later ook voor dyslectici!), waar je als visueel gehandicapte in principe zelf je weg kunt vinden, door bv prijskaartjes in grootletter en braille. Het idee bleek een succes. Veel mensen vinden het prettig winkelen bij Beleyes en komen graag en vaak terug. Toch bleek er behoefte aan meer, er werd gevraagd om een webwinkel, zodat men zich van te voren kon oriënteren op het net of eventueel de eerder in de winkel gevoelde radio te bestellen, zodra het vakantiegeld binnen was. Die webwinkel kwam er. Maar er moest nog gezocht worden naar een goede naam. Omdat je in het Beleyes Servicepunt alles mag aanraken, kwam als winnaar uit de bus: www.winkelenopdetast.nl. Onder die naam kunt u dus vanaf vandaag de webwinkel van stichting Beleyes bereiken. Doordat alle medewerkers zelf blind of slechtziend zijn, biedt stichting Beleyes werk en werkervaring aan visueel gehandicapten.