Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Leenart & Heemskerk breidt inbound activiteiten uit
Donderdag 02 juli 2009
Klantcontactspecialist neemt klanten van Xcalibur Contact Center over
Nieuwegein - Leenart & Heemskerk, specialist in multichannel
klantcontact, heeft een strategische overeenkomst gesloten met
Xcalibur Contact Center. Daardoor groeit het aandeel inbound
activiteiten van L&H met ruim 15 procent, en haalt L&H grote
opdrachtgevers als Agis en Welzorg binnen.
Leenart & Heemskerk (L&H) handelt vanaf heden formeel de inbound
klantenservice af voor bedrijven die voorheen werden bediend door
Xcalibur Contact Center (XCC). Medewerkers van XCC te Zwolle blijven
hun diensten als vanouds uitvoeren, maar onder de L&H-vlag. L&H telt
daardoor 7 vestigingen met in totaal ruim 1.000 medewerkers.
De overeenkomst zorgt ervoor dat de expertise van beide bedrijven
wordt gebundeld. L&H zal zijn technologie uitrollen op de
XCC-vestiging in Zwolle. Praktisch betekent dit dat daar zowel de
contactcenter- als de backoffice support-systemen worden vervangen met
de vooruitstrevende L&H-technologie.
Het aandeel inbound activiteiten van L&H groeit van een kleine 20
procent naar ruim 35 procent. Robbert Heemskerk, algemeen directeur
L&H, is zeer verheugd over de overname van de XCC-klanten. "Het stelt
ons in staat te groeien in een strategische markt. We hadden al een
aantal prachtige klanten in ons portfolio - denk aan Essent en KPN -
maar in één klap komen daar een heel stel klinkende namen bij. Het is
een eer om bedrijven als Agis Zorgverzekeringen, Welzorg en Van Dijk
Educatie van dienst te mogen zijn."
XCC zette vorig jaar 3 miljoen euro om, waarvan 90 procent afkomstig
was uit inbound customer service.
---
Over Leenart & Heemskerk
Leenart & Heemskerk is sinds 1994 specialist in multichannel
klantcontact. Het bedrijf ondersteunt diverse toonaangevende
organisaties - van telecomaanbieders en energieleveranciers tot
vakbonden en charitatieve instellingen - bij de uitvoering van
klantcontact op het snijvlak van marketing, sales en service. Leenart
& Heemskerk levert zijn diensten onder meer aan NUON, KPN, SNS Reaal
en het Rode Kruis. In 2008 draaide het bedrijf een omzet van 16,1
miljoen euro. Leenart & Heemskerk is zesvoudig prijswinnaar van de
prestigieuze Telesales Team Trophy, de jaarlijkse prijs voor het beste
salescenter van Nederland.
Meer informatie vindt u op www.leenart-heemskerk.nl.