Ingezonden persbericht

'Succesvol uitzendbureau WINE Masters helpt wijnbranche door recessie'

Zaandam, 2 juli 2009

Het succes van het uitzendbureau voor wijnadviseurs WINE Masters inspireert wijnimporteurs, wijnhandel en horecabedrijven om de recessie te lijf gaan. Dat bewijzen de vele aanvragen die vinoloog Corria Houthuizen met haar bedrijf WINE Masters krijgt voor het uitvoeren van wijnproeverijen en voor verkoopondersteunende presentaties op de winkelvloer. De belangstelling van de consument voor wijn neemt tijdens de recessie onverminderd toe. Houthuizen roept wijnaanbieders dan ook op om middels wijnproeverijen en verkooppromoties met de consument in contact te blijven, mét of zonder hulp van WINE Masters.

Sinds 1 januari van dit jaar werft en selecteert WINE Masters mensen met een passie voor wijn. Na een uitvoerige training en opleiding gaan ze fulltime of parttime als wijnadviseur aan de slag. Corria Houthuizen: 'Het aantal aanvragen voor de inzet van onze wijnadviseurs is overweldigend, eigenlijk al vanaf de eerste dag. Gesterkt door de vele aanvragen hebben we intussen al een kleine 100 wijnadviseurs landelijk actief en het overgrote deel van hen heeft reeds meerdere wijnproeverijen, cursussen, wijnpromoties en verkoopondersteunende acties verzorgd. Fantastisch natuurlijk, zeker gezien alle berichtgeving over de recessie en de consument die 'de hand op de knip' zou houden. Misschien dat men wat meer op de prijs per fles wijn let, maar de consumptie en de interesse zijn er volgens onze informatie niet minder op geworden.' Houthuizen: 'Het is een bekend fenomeen dat de consument in mindere tijden vaak meer aandacht schenkt aan de kwaliteit van leven. Genieten van een glas wijn past helemaal in dat plaatje'.

Corria Houthuizen: 'Ik roep wijnaanbieders op om het beproefde middel van een wijnproeverij en andere verkoopondersteunende activiteiten de komende tijd veelvuldig in te zetten. Hierin geven we natuurlijk graag advies! Voor consumenten is het ontdekken van de eigen smaak en het delen van ervaringen met andere bezoekers van bijvoorbeeld een wijnproeverij een ervaring op zich. De wijnliefhebber die onverminderd van een goed glas wijn blijft genieten mag daarnaast natuurlijk niet uit het oog verloren worden. Degene die consumenten in mindere tijden aandacht schenkt zal daar profijt van hebben als de economie weer aantrekt.'

WINE Masters biedt wijnaanbieders uitkomst als er te weinig eigen personeel voorhanden is om een wijnproeverij of verkoopondersteunende activiteiten op te zetten en uit te voeren. Als het kennisniveau van de eigen mensen te laag is kan WINE Masters voor wijnhandel en horeca ook een training verzorgen, met zo'n investering kan men de recessie te lijf gaan.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met WINE Masters voor meer informatie of een afspraak.