Ingezonden persbericht



---



PERSBERICHT

Laren, 2 juli 2009

'Daten in het Donker' deze zomer
zowel op Britse als Amerikaanse televisie

Het Amerikaanse netwerk ABC brengt deze zomer een serie van zes afleveringen van 'Dating in the Dark', het tv-programma dat draait om de vraag 'Is liefde werkelijk blind?' De Britse zender Living (onderdeel van Virgin Media) komt in september met acht afleveringen van 'Dating in the Dark', speciaal geproduceerd voor kijkers in Groot Brittannië en Ierland.

De afgelopen winter was het door John de Mol's Talpa Content ontwikkelde 'Daten in het Donker' een van de meest besproken nieuwe programma's bij RTL 5. Ook in de Engelstalige versies wonen per aflevering drie alleenstaande vrouwen en drie alleenstaande mannen in aparte vleugels van een villa. Zij krijgen niet de kans elkaar te zien, maar mogen wel 'daten' in een speciale geheel verduisterde ruimte. Dankzij high-tech infrarood camera's kan de TV-kijker uitstekend volgen wat er gebeurt en dus vaststellen of mensen in staat zijn een relatie aan te gaan zonder elkaar ooit te hebben gezien. En wat gebeurt er als het licht aan gaat.?

Voor ABC wordt 'Dating in the Dark' gepresenteerd door Rossi Morreale, enkele jaren geleden nog uitgeroepen tot 'Sexiest Man Alive' en presentator van reality programma's als de muzikale competitie 'Can You Duet'. ABC zendt 'Dating in the Dark' vanaf 20 juli op maandagavond uit tussen 22 en 23 uur.