Ingezonden persbericht


-----

PERSBERICHT

Breda, 2 juli 2009

Hollandsebladen.nl bestormt de buitenlandse tijdschriftenmarkt

De online markt heeft er weer een uniek concept bij. Nederlanders die kort of voor langere tijd in het buitenland verblijven, kunnen nu online de nieuwste edities van Nederlandstalige tijdschriften bestellen. Met het openen van de webshop www.hollandsebladen.nl nemen de twee oprichters Peggy Simons en Arjen Bruinning een nieuwe markt in gebruik.

Het concept hollandsebladen.nl is uniek in de wereld. Het logistieke proces is dusdanig goed georganiseerd dat de oprichters dit aandurven. De ervaringen met hun eerste webshop saviena.com hebben ze in dit concept meegenomen.

De markt betreft voornamelijk Nederlanders die tijdelijk of permanent in het buitenland wonen, werken of leven. Kortom, mensen die behoefte hebben aan Nederlandse tijdschriften, maar die daar tot op de dag van vandaag nauwelijks aan konden komen.
* expats

* overwinteraars

* emigranten

* militairen

* studenten

* bemanningsleden op bv vracht- en cruiseschepen

De webshop met een assortiment van circa 1.200 Nederlandse en 800 buitenlandse tijdschriften verstuurt de losse bladen naar meer dan 200 landen wereldwijd binnen 2 tot 15 dagen. Deze brede keuze van hollandsebladen.nl voldoet aan ieders interessegebied in alle leeftijdscategorieën. Het is mogelijk om tijdschriften cadeau te doen vanuit Nederland aan familie of vrienden in het buitenland. Maar ook andersom kunnen Nederlanders in het buitenland hun familie of vrienden in Nederland verrassen met tijdschriften.

Over hollandsebladen.nl
Het idee is ontstaan toen Peggy Simons, één van de twee oprichters, tijdens haar MBA opleiding medestudenten, veelal expats, vertelde over de webshop, saviena.com. Deze webshop richt zich op de verkoop van losse tijdschriften in Nederland. De expats reageerden heel enthousiast, maar ze vonden het jammer dat de webshop alleen op Nederland was gericht. Zij hebben ook de behoefte om in het buitenland over Nederlandse tijdschriften te beschikken. Het onderzoek naar de wensen van Nederlanders in het buitenland, uitgevoerd door de Wereldomroep1 in november 2008, bekrachtigde deze behoefte. Met 32% staan Nederlandse tijdschriften bovenaan het verlanglijstje, ruim voor kaas en drop. Mede daarom besloten Peggy Simons en Arjen Bruinning ook een webshop voor Nederlanders in het buitenland te starten.


1 http://blogs.rnw.nl/staat/2008/11/07/top-10-cadeautjes-we-krijgen-niet-wat-we-graag-willen/
---