Ingezonden persbericht


Reliance Globalcom boekt sterke omzetgroei in managed-servicecontracten in 2009

Zakelijke klanten onderkennen belang van hybride netwerkondersteuning in tijden van economische teruggang Amsterdam, 6 juli 2009 - Netwerkleverancier Reliance Globalcom ziet de vraag naar managed-netwerkdiensten in 2009 sterk toenemen. Nu veel internationale bedrijven hun interne netwerkkosten willen terugdringen, doen zij vaker een beroep op de hybride netwerkondersteuning van Reliance Globalcom. Dat heeft geleid tot verschillende nieuwe contracten en contractverlengingen. Een en ander heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de eindejaarsresultaten van Reliance Globalcom.

Reliance Globalcom rapporteerde in het vierde kwartaal, dat eindige op 31 maart 2009, een omzetstijging van 23 procent naar 398.876 miljoen dollar.

"Er is een duidelijke trend zichtbaar bij multinationals die zoeken naar besparingen op het gebied van netwerkbeheer. Dit heeft zich vertaald in positieve resultaten voor Reliance Communications. Door het consolideren van bestaande technologieleveranciers en het investeren in bandbreedte-intensieve applicaties kunnen groepen werknemers op verschillende locaties efficiënter samenwerken", zegt Bertil Holthuis, Managing Director Benelux bij Reliance Globalcom. "Door het bieden van een compleet portfolio van IP MPLS-, Ethernet- en IPLC-managed services via één loket in 230 landen bieden we klanten niet alleen een lagere total cost of ownership, maar ook meer functionaliteit."

Reliance Globalcom heeft zijn klantenbestand sterk uitgebreid. Sinds begin 2009 zijn verschillende miljoenencontracten getekend. Deze zijn gebaseerd op een betrouwbaar netwerk, hoogwaardig advies en het bieden van krachtige oplossingen. Organisaties als Compassion International, consultancybedrijf Mott MacDonald en de Italiaanse producent La Furla hebben contracten getekend of hebben aangekondigd dat te gaan doen.Verder tekende de Australische aanbieder van projectmanagementdiensten WorleyParsons een contract voor WAN-diensten op basis van de MPLS Matrix-oplossing van Reliance.

"We breiden onze activiteiten wereldwijd uit naar nieuwe markten. De ervaring van Reliance Globalcom met landelijke ondersteuning en lokale kennis droeg absoluut bij aan onze keuze voor deze partner", zegt Vito Forte, CIO van WorleyParsons. "Reliance Globalcom kan de oplossing voortdurend aanpassen aan onze veranderende behoeften, wat onze flexibiliteit enorm vergroot."

Reliance Globalcom zag ook een sterke toename in contractverleningen. Voorbeelden zijn de volgende.

Tyco/ADT - Reliance Globalcom verzorgt het beheer van de vaste en draadloze LAN-infrastructuur van beveiligingsspecialist Tyco/ADT. Daarnaast biedt het WAN-diensten via zijn MPLS-netwerk. Reliance ondersteunt daarbij zowel data- als spraakdiensten. De spraakdiensten stellen Tyco/ADT in staat om zijn legacy PBX-omgeving uit te faseren.

Isola Group SARL - Dit bedrijf verlengde zijn contract met drie jaar. Reliance beheert een wereldwijd MPLS-netwerk en een hybride IP VPN-netwerk voor deze internationale producent.

Amplifon - Deze multinationale speler in audiotechnologie en -diensten laat het beheer van zijn MPLS/IPSec hybride WAN-netwerk over aan Reliance.

Aurecon - Deze onderneming verlengde haar contract met Reliance Globalcom tot 2013 voor het beheer van het WAN. Reliance breidt het netwerk tevens uit met Voice over IP voor achthonderd gebruikers in Australië. Ook verzorgt Reliance connectiviteit met China en voorziet het in een aanvullend datacenter voor disaster recovery voor Australië, Nieuw-Zeeland en bepaalde gebieden in Azië, Afrika en het Midden-Oosten.

"Reliance Globalcom beheert ons wereldwijde netwerk nu al enkele jaren. Wij waren de ideale partner voor dit bedrijf, aangezien wij zochten naar maximale waarde van geïntegreerde spraak voor ons Australische netwerk", zegt Dean Mensel, CIO van Aurecon. "Reliance leverde gerichte advisering waardoor wij inzicht kregen in de praktische kant van VoIP-gebruik. Het bedrijf stelde ons in staat om vanaf dag één te profiteren van de uiteindelijke oplossing." ***

Over Reliance Globalcom
Reliance Globalcom is een divisie van Reliance Communications Limited. De divisie leidt de wereldwijde telecomwerkzaamheden van de grootste geïntegreerde telecomserviceprovider van India. Reliance Globalcom brengt synergie in de wereldwijde bedrijfsvoering van Reliance Communications. Hieronder vallen de divisies Enterprise Services, Capacity Sales, Managed Services en een uiterst succesvol portfolio van retailproducten en -diensten, waaronder Global Voice, Internet Solutions en Value-Added Services. Het bedrijf bedient meer dan 1.400 grote organisaties, tweehonderd carriers en 1,7 miljoen retailklanten in vijftig landen verdeeld over vijf continenten. Reliance Globalcom is in het bezit van het grootste onderzeese kabelsysteem ter wereld met een lengte van meer dan 65.000 kilometer. Dit systeem is naadloos geïntegreerd met de 110.000 kilometers aan particuliere glasvezelkabel van Reliance Communications. Tezamen biedt dit een stabiel platform voor het leveren van wereldwijde diensten. Het platform verbindt veertig belangrijke markten in India, het Midden-Oosten, Azië, Europa en de Verenigde Staten. Met de recente overname van eWave World, een pionier op het gebied van wereldwijde Wimax-netwerken, heeft Reliance Globalcom de mogelijkheid om 4G-diensten te introduceren in meer dan vijftig landen. Ook kocht het bedrijf onlangs Vanco Group. Nu kan het bedrijf beheerde diensten leveren in meer dan 230 landen wereldwijd. Meer informatie is beschikbaar op www.relianceglobalcom.com.

Over Reliance Communications
Reliance Communications Limited is opgericht door Shri Dhirubhai H Ambani (1932 - 2002) en is het moederbedrijf van de Reliance Anil Dhirubhai Ambani Group. Deze groep heeft momenteel een nettowaarde van Rs. 63.000 crore (veertien miljard US Dollar), een omzet van Rs. 12.000 crore (drie miljard US Dollar), een nettowinst van Rs. 8.000 crore (twee miljard US Dollar) en geen nettoschuld.

Reliance Communications is de voornaamste serviceprovider van volledig geïntegreerde telecomoplossingen in India. Het bedrijf heeft ongeveer 77 miljoen klanten, waaronder twee miljoen retailklanten buiten India, en behoort tot de top 10 van telecombedrijven wereldwijd, gerekend naar het aantal klanten per land. Reliance Communications heeft 2.100 Indiase bedrijven en multinationals en ruim achthonderd wereldwijde, regionale en lokale carriers als zakelijke klant.

Reliance Communications heeft een geavanceerd pan-Indiaas, geïntegreerd (draadloos en vast) en convergent (data, spraak en video) digitaal netwerk opgezet. Dit netwerk kan geavanceerde diensten ondersteunen voor uiteenlopende communicatiedoeleinden en heeft een dekking van ruim twintigduizend steden en 450.000 dorpen. Reliance Communications is eigenaar van, en beheert de wereldwijd grootste IP-infrastructuur. Deze omvat meer dan 175.000 kilometer glasvezelkabel in India, de Verenigde Staten, Europa, het Midden-Oosten, Azië en het Pacifische gebied.