Utaste wijntraining helpt horeca meer omzet te genereren


NIJMEGEN, 20090706 -- Het succes van de Utaste wijntrainingen voor de horeca inspireert restaurateurs, wijnhandel en wijnimporteurs om de omzetdaling tegen te gaan. De belangstelling van de consument voor betere wijnen neemt onverminderd toe. Goed advies door medewerkers is hierbij onontbeerlijk en zorgt voor meer omzet. Tevens zorgt meer en toepasbare kennis over wijn en wijnverkoop voor meer zelfvertrouwen bij horecamedewerkers.

Sinds dit jaar werkt Utaste onder andere samen met Payrollbedrijven. Vanuit het Persoonlijke Opleidings Budget dat voor elke medewerker opgebouwd wordt bieden zij hun relaties de Utaste Horecatraining aan. Deze training zorgt meetbaar voor meer zelfvertrouwen, kennis en omzet op wijngebied.

Sjoerd Schwering van Utaste merkt tijdens deze trainingen dat de kennis van medewerkers in de horeca van hun eigen menukaart en wijnkaart nihil is. Nieuwe gerechten worden niet geproefd, net zo min als de wijn van de maand. Hoe kun je advies geven als je niet weet hoe iets smaakt?

Samen met de medewerkers proeft Utaste de wijnen van de horecaonderneming en laat ze op een educatieve manier kennis maken met hun eigen wijnkaart. Daarnaast worden samen met de medewerkers wijn-spijscombinaties gemaakt. Doordat de medewerkers op deze educatieve manier kennis maken met hun eigen assortiment merk je dat ze enthousiast aan de slag gaan en meer wijn verkopen.

Door gericht een paar wijnen aan de hardlopers van de menukaart te koppelen kan de horecaondernemer erg makkelijk meten wat het resultaat is van de training. Daarnaast ontvangt het horecabedrijf een exemplaar van het door Utaste geschreven boek "Sommelier of Zwammelier". Dit boek beschrijft wijnkennis en de wijnen van de onderneming in een notendop. Zo hebben de medewerkers altijd een naslagwerk bij de hand met handige tips en uitgebreide productomschrijvingen.





Ingezonden persbericht