adFIRST geeft gratis anti-cyclisch advies voor profiteren van crisis

07/07/2009 17:12

adFIRST

WORMER, 7 juli 2009. Reclame- en communicatiebureau adFIRST uit Wormer gebruikt deze zomer om al haar bestaande en toekomstige relaties van gedegen anti-cyclische raadgeving te voorzien in een gratis adviesgesprek. Zij richt zich hierbij niet alleen op het overleven van de huidige moeilijke periode, maar ook, en misschien wel juist, op het behalen van voordelen uit de crisis.

Alexandra van der Stap, algemeen directeur, vertelt: "het is al langer bekend: anti-cyclisch adverteren werkt echt! Bedrijven die tijdens een recessie blijven investeren in hun marktpositie en naamsbekendheid, of deze investeringen zelfs uitbreiden, zien zich beloond door een grotere omzet en laten na afloop de economisch moeilijke periode sneller achter zich dan hun concurrenten. Als anderen minder van zich laten horen, hebben zij immers meer kans om zich te onderscheiden." Zo verstevigen deze ondernemingen hun marktpositie en laten zij zien dat ze vol vertrouwen de toekomst tegemoet treden.

Maar hoe doen ze dit? Want voorzichtigheid is geboden en de budgetten zijn, zeker nu, niet oneindig.

Volgens adFIRST ligt het antwoord in het slimmer kiezen van de juiste communicatiemiddelen en het effectiever inzetten van tijd en geld. Van der Stap: "zo kunnen organisaties kleinschalige, gerichte acties opzetten in plaats van dure algemene advertentiecampagnes, of hun pijlen zorgvuldiger richten op de meest interessante doelgroepen. De leegte in de agenda's van de medewerkers kan gebruikt worden om de banden met bestaande of oude klanten verder aan te halen, om actief aan acquisitie te doen, of om het bedrijf te laten zien in de social media en optimaal in te haken op de digitale mogelijkheden. Ook kan de nu beschikbare tijd worden aangewend om na te denken over de profilering van de organisatie, de uitstraling en de branding, en deze alvast aan te passen aan de visie en doelstellingen voor de toekomst. Zo bezetten zij de beste uitgangspositie als de markt weer aantrekt. "

Ondernemingen kiezen er in moeilijke tijden al snel voor om te bezuinigen op marketing- en communicatiebudgetten. Te snel: want hierdoor lopen zij het risico dat de omzetten nog sneller terug lopen. Een vicieuze cirkel is het gevolg. Van der Stap legt uit: "Wij zien al onze relaties graag zo sterk mogelijk 2010 in gaan en deze zomerperiode is voor ons de gelegenheid bij uitstek om hen hierbij te helpen. Daarom geven wij tot eind augustus geĂŻnteresseerde ondernemingen, ook bedrijven die ons nog niet kennen, met tien of meer werknemers een gratis adviesgesprek over het benutten van de anti-cyclische kansen. Hierbij zetten wij onze expertise in om hen te helpen bij het profiteren van de crisis. Natuurlijk hopen wij dat wij hierna onze adviezen ook uit mogen voeren, en hiertoe geven wij, voor opdrachten die hieruit volgen, 10% korting op onze bureautarieven. Maar noodzakelijk is dat niet."

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.adfirst.nl/aanbieding