Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 6 juli 2009

Veelzijdige kindermodebeurs in WFC
Just Kidz succesvol

Buiten steeg de temperatuur tot zomerse hoogte, binnen in het World Fashion Centre te Amsterdam was het afgelopen zondag aangenaam vertoeven op de eerste dag van kindermodebeurs Just Kidz.

En dat het goed toeven was in het WFC Beursplaza blijkt uit de bezoekerscijfers. Op zondag 5 juli kwamen modeprofessionals zich in grote getale oriënteren op de nieuwste kindermodetrends voor voorjaar/zomer 2010. Er was volop keuze: het aanbod op Just Kidz blijft groeien. Naast de beide beurshallen werd ook de middenhal gebruikt. Op circa 1.400 meter verzamelden meer dan 100 merken.

Veelzijdig
Bekende labels als Babyface, LCKR, s.Oliver Junior en Cars Jeans, maar ook nieuwe namen waaronder het Nederlandse jeansmerk No Tomatoes, KUS Kinderkleding (Kinderkleding Uit Spanje), Organic Cotton Wear van Zeyno en Memo en Ojay Yoga Wear voor moeders. Just Kidz staat garant voor een veelzijdig assortiment. Van laag segment tot een hogere prijsklasse, van baby-tot tienermode en van klassiek en sportief tot trendy en stoer (Rock Star Baby), dit alles gecompleteerd met de juiste accessoires.

Modeshow
Ook dit keer was er naast business wederom gedacht aan pleasure. De professionele en wervelende modeshow met live zangeressen en dansers - onder leiding van de bekende danschoreografe Lucia Marthas - was informerend en inspirerend: een lust voor het oog. Op het dakterras was het eveneens mogelijk een break te nemen, onder het genot van een gratis kopje koffie en thee.

Reacties van de beursvloer
Edwin Denekamp, directeur van het World Fashion Centre: "Ik ben trots dat we in deze moeilijke tijden zo'n compleet beeld kunnen laten zien. Van laag en middensegment tot - heel verrassend - ook het topsegment zoals met de stijlvolle Italiaanse Casual Friday van Johnny Lambs. Die diversiteit geeft Just Kidz nieuwe schwung." Ruben Worms, initiatiefnemer Just Kidz en eigenaar Ruben Worms Mode-Agenturen: "Het was weer ouderwets druk, meteen al in de ochtend. Ondernemers zijn op zoek naar variatie in product en in prijsklasse, met name de aanvangsprijzen, en daar speelt deze beurs goed op in." Joanneke Raadsen van Lofff: "De stand stond vol. Dat maakt me happy. Leuk ook dat Just Kidz zich steeds meer op de internationale kaart weet te zetten. Het aantal bezoekers van over de grens stijgt." Ellen Weelink van Lef Meidenmode: "Het is voor ons de eerste keer, maar we zijn nu al tevreden. We kregen veel reacties. Met name de styling en materiaalcombinaties vielen in de smaak." René Milan van Tough Style Fashion House: "Voor ons is dit een goede beurs. We presenteren veel verschillende collecties in diverse stijlen en prijsklassen. Mooi om te zien dat ons nieuwste label, Johnny Lambs, veel concrete interesse trok. Dat is voor een nieuw label en hoger segment toch verrassend."

----------
EINDE PERSBERICHT