Ingezonden persbericht



Mountain Design geeft Zonnatura Zonnefruit een zonnige uitstraling

Achtergrond
Smaak, gezondheid en authenticiteit in food is sterk aan het toenemen. Zonnatura wil binnen deze context haar relevantie en voorkeur vergroten. Mede daarom heeft Zonnatura aan Mountain Design gevraagd een nieuw verpakkingsontwerp te ontwikkelen voor Zonnatura Zonnefruit. Deze range bestaat uit de smaken: Aardbei, Kersen, Abrikoos en Woudvruchten. Het nieuwe design moest 'van nature lekkerder' communiceren in de stijl die past bij deze tijd. Ook moest het nieuwe design de consument nog meer overtuigen van de goede kwaliteit van Zonnatura; het is 100% fruit, ontzettend lekker en bevat alleen van nature aanwezige suikers.

Creatieve rationale
Het creatieve concept van Zonnatura Zonnefruit is vooral gebaseerd op een zonnig en landelijke gevoel, om zo uit te stralen dat Zonnatura Zonnefruit alleen gemaakt is van natuurlijke en pure ingrediënten. Met behulp van heldere fotografie en gebruik van het grafisch ontwerp, laat de verpakking zien dat het product gemaakt is van 100% fruit, alsof het vers van het land komt en op de tafel is gelegd. Het merk Zonnatura straalt trotsheid uit door de prominente plaats van het logo en het gebruik van de kleur geel als tweede communicatie laag. De frisse en natuurlijke stijl geeft de consument een positief gevoel bij de keuze die er is gemaakt voor een 100% natuurlijk product.

Credentials
Opdrachtgever: Wessanen Nederland
Merk: Zonnatura
Bureau: Mountain Design
Account: Judith de Koning
Creatie: Maurice Ajanaku en Arno Moolenaar

Bijgesloten
Beeldcompositie productrange

Over Mountain Design
Mountain Design is an (inter)national agency that has been helping clients communicate through design with their target groups. Our team is made up of extremely dedicated and experienced people with a passion for great design. Originally focused on distinctive packaging and corporate branding, we now cover all aspects of strategic positioning and brand creation. Together with our clients, we combine solid strategy with outstanding creativity and operational excellence to craft inspirational brands.