Ingezonden persbericht



Bronckhorst wijst shirtsponsoring af

Het college van b en w van Bronckhorst wijst shirtsponsoring van de Graafschap door de Regio Achterhoek af. Het standpunt van het college luidt dat het voorstel niet gesteund zal gaan worden.

De argumenten die hieraan ten grondslag lagen zijn (in willekeurige volgorde): a. Voor een marketingrelatie van enige omvang moet een duidelijk herkenbare marketingstrategie beschikbaar zijn: wat wil je bereiken en op welke wijze kan je dat het beste bereiken. In het Programmateam Regiomarketing is daar al wel oriënterend over gesproken, maar zijn er nog geen herkenbare doelen en methoden bepaald. b. Maatschappelijk verantwoord ondernemen door de BVO De Graafschap kan op meer dan één manier worden gestimuleerd: niet alleen door een sponsor/marketingrelatie aan te gaan, maar ook door de amateurclubs in de regio de middelen te geven dit van de BVO 'in te huren'. c. Het vanuit algemene middelen (gemeenschapsgeld) steunen van een BVO/bedrijf is geen taak van de gemeente en/of de regio Achterhoek. d. De wijze waarop de besluitvorming moet plaatsvinden, doet geen recht aan de positie van de raden van de aangesloten gemeenten, zeker niet gezien de politieke gevoeligheid. e. Het op deze wijze steunen van een betaalde voetbalorganisatie doet geen recht aan de positie van de amateursportverenigingen waarvan er een aantal ook gebaat zouden zijn bij meer financiële steun, maar ook niet van andere regionale evenementen (paardendagen, zwarte cross etc.).

De vertegenwoordiger van Bronckhorst zal in het AB aanstaande woensdag dit afwijzende standpunt inbrengen.

Hengelo (Gld), 8 juli 2009

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Jacqueline Willemsen, afdeling communicatie, tel. (0575) 75 04 68.


---- --