Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amstelveen, 13 juli 2009

Call centre van Weekendjeweg.nl ook 's nachts geopend wegens topdrukte

Bij Weekendjeweg.nl is het sinds vorige week topdrukte, ook 's nachts. Nederlanders hebben ineens grote haast met het boeken van een korte zomervakantie. De openingstijden van het call centre van de online reissite zijn dan ook direct verruimd: tot 03.00 uur 's nachts nemen medewerkers van Weekendjeweg.nl de telefoon aan.

Ed Trentelman, woordvoerder van Weekendjeweg.nl, spreekt van een ware boekingsgolf: "De Nederlandse consument heeft lang gewacht met boeken. Er is nu een sterke inhaalvraag, dat zien we onder andere aan de enorme stijging in het aantal bezoekers op onze site. Ruim 85% van onze gasten boekt via de website. Ze zijn aangenaam verrast nu ze tot diep in de nacht een medewerker van ons aan de lijn krijgen om hen te helpen bij aanvullende vragen."

30% boekt binnen week van vertrek
Opvallend is dat steeds meer consumenten last minute boeken. Uit cijfers van Weekendjeweg.nl blijkt dat 30% boekt in de week van vertrek. Dagen waarbij 10% op de dag van vertrek boekt zijn eerder regel dan uitzondering. "Ook het weer speelt een rol bij de huidige grote drukte", voegt Trentelman toe. "Google statistieken tonen een direct verband aan tussen de zomerse avonden van vorige weken en minder sitebezoek. Dat blijkt achteraf de spreekwoordelijke stilte voor de storm te zijn geweest. Met de omslag naar wisselvalliger weer schieten de bezoekersstatistieken omhoog en is er een ware run op last minute vakanties ontstaan."

Nog volop aanbiedingen

Deze zomervakantie wordt - veel meer dan voorheen - in Nederland of in buurlanden doorgebracht. Factoren als scherpe prijzen, afstand en gemak spelen daarbij een belangrijke rol. "Speciaal ingekochte zomerspecials, zoals kinderen gratis en 3=2 acties binnen een straal van 500 km scoren het beste. Ook all-in bungalow arrangementen zijn populair. Er is nog volop aanbod voor een paar dagen of langer er tussenuit, zowel bij onze hotels als bungalowparken. Iedere dag krijgen we nieuwe aanbiedingen binnen. Het loont voor de Nederlandse consument om nu te profiteren van de fikse kortingen", besluit Trentelman.

Over Weekendjeweg.nl

Weekendjeweg.nl is onderdeel van Bookit, marktleider in Nederland op het gebied van korte tussendoor vakanties in zowel hotels als bungalowparken. In 2008 werden 405.000 boekingen gemaakt bij Bookit met een totaalomzet van 63,5 miljoen euro. In een jaar tijd gingen 1.175.000 passagiers via een van onze sites op een korte vakantie.

Weekendjeweg.nl is de bekendste site, gevolgd door BungalowS.nl, Nachtjeweg.nl, Hotelletje.nl en BungalowTrips.nl. Vanaf 1992 is Bookit gespecialiseerd in het verzorgen van reserveringen voor hotels en bungalowparken. Bookit is sinds 2005 onderdeel van Holidaybreak PLC, een Europese groep van vakantieaanbieders.

Noot voor redacties