Ingezonden persbericht


persbericht.jpg

Rijswijk, 15 juli 2009

Lucky Day nieuwe sponsor Zomercarnaval Rotterdam

Vandaag is officieel bekend gemaakt dat de organisatie van het Zomercarnaval en het dagelijkse kansspel Lucky Day, een overeenkomst zijn aangegaan, die inhoudt dat Lucky Day sponsor wordt van het tropische festival in Rotterdam in 2009. Met deze overeenkomst wil Lucky Day haar naamsbekendheid vergroten.

Guus Dutrieux van DUCOS Productions, organisator van het Zomercarnaval, is verheugd met de nieuwe samenwerking: "We zijn erg blij dat Lucky Day op de 25e verjaardag van het Zomercarnaval instapt en haar klanten het grootste tropische feest van Nederland mee laat vieren op 20, 24 en 25 juli. Lucky Day geeft middels deze overeenkomst blijk van hun betrokkenheid bij de diversiteit en culturele waarde van ons evenement."

Ook commercieel directeur Frank Bijman van De Lotto is blij met de samenwerking tussen Lucky Day en het Zomercarnaval: "Het Zomercarnaval in Rotterdam is een geweldig evenement met een zeer positieve uitstraling. We zijn dan ook zeer blij dat we met Lucky Day als partner aan dit evenement kunnen bijdragen. Ook onze winkelspelers profiteren van de samenwerking. We hebben namelijk een unieke actie waarbij iedere deelnemer kans maakt op een reis naar het Carnaval in Rio de Janeiro. Daarnaast verloten we vipkaarten voor het Zomercarnaval in Rotterdam."

Lucky Day
Lucky Day is het dagelijkse kansspel van De Lotto. Lucky Day-spelers maken zes dagen per week kans op prijzen tot 4,5 miljoen euro. Hiervoor kiezen ze zelf het aantal getallen: minimaal 1 en maximaal 10. Elke dag worden er twintig getallen getrokken. De hoogte van de prijs is afhankelijk van de inleg en het aantal juiste getallen.

Iedereen wint met Lucky Day
Niet alleen Lucky Day-spelers winnen met Lucky Day, maar ook goede doelen winnen. De opbrengsten van Lucky Day komen na aftrek van het prijzengeld, ten gunste van goede doelen op het gebied van sport, cultuur, maatschappelijk welzijn en volksgezondheid. Sinds de oprichting van moedermaatschappij De Lotto in 1961 is er meer dan 1,2 miljard euro naar de Nederlandse sport gegaan. Naast de topsport profiteert ook de amateursport en breedtesport van een grote jaarlijkse bijdrage. Na de overheid is De Lotto al 48 jaar de grootste structurele financier van de Nederlandse sportwereld. Aan overige goede doelen waaronder het Oranjefonds, Prins Bernhard Cultuurfonds en Nierstichting is sinds de oprichting 500 miljoen euro afgedragen.