Klusjes.nl gaat het net even iets anders aanpakken


Vraag en aanbod bouw- en verbouwklussen moet overzichtelijker en vriendelijker

VARSSEVELD, 20090720 -- Door de economische crisis in de bouw moeten zzp'ers en bedrijven steeds meer moeite doen om hun dagelijkse portie klussen te vergaren. Op internet leidt dit er toe dat aanbieders van een klus op de verschillende klusjes-sites overrompeld worden met een grote hoeveelheid biedingen. De klusaanbieder ziet door de bomen het bos niet meer en de vaklui doen veel biedingen vergeefs. Klusjes.nl doorbreekt de situatie.

Het aanbieden van een klus is op de meeste websites gratis terwijl de vakman een abonnement moet nemen om op een klus een bod uit te brengen. Het belang van de vakman is dus zoveel mogelijk biedingen te doen in de hoop dat hij met enkele daarvan succes heeft. De aanbieder van de klus krijgt daardoor te maken met spook-biedingen. Het bod wordt ingetrokken zodra hij het aanvaardt omdat de vakman in kwestie elders al aan de slag kon gaan.

Het gemak van internet - in alle rust een weloverwogen keuze maken uit kwalitatief goede biedingen - dreigt verloren te gaan. Vraag en aanbod raken vervuild en zowel de vrager als de bieder zijn onnodig veel tijd kwijt met het zoeken naar de speld in de hooiberg.

Klusjes.nl heeft hier goed over nagedacht en een nieuw concept opgezet. Bij Klusjes.nl betaalt de vakman nu in plaats van een abonnement een klein bedrag per bieding. Daarmee slaat de site twee vliegen in één klap. De vaklui zullen hun biedingen selectiever uitbrengen en hun wervingsbudget beter besteden. De ontvanger van de biedingen wordt niet meer overrompeld met spookbiedingen. Klusjes.nl concentreert zich op het aanbieden van een gezonde en overzichtelijke structuur.

Klusjes.nl