Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amstelveen, 3 september 2009

Nederlander geeft ruime voldoende aan kwaliteit hotelkamer

Dit blijkt uit de cijfers van Weekendjeweg.nl, de reissite die vorige week de 100.000ste gastbeoordeling binnen kreeg. Sinds januari 2008 geven gasten beoordelingen en tips over hun verblijf in een van de ruim 2300 hotels in de Benelux, Duitsland en verder in Europa.

Bij thuiskomst van een hotelverblijf ontvangen gasten een 'Welkom Thuis-mail' van Weekendjeweg.nl, waarin hen wordt gevraagd naar ervaringen en tips. De gast bepaalt zelf of deze ook op de website komen. "We zien dat de meerderheid de kwaliteit van de hotelkamer voorop stelt, met uitzondering van stellen boven 50 jaar. Deze groep wenst vooral een goed ontbijt," zegt woordvoerder Ed Trentelman. "In de ruim 2300 hotels is het met de hygiëne (7,9) over het algemeen goed gesteld, alsmede met de vriendelijkheid van het personeel (8). De kamers worden gemiddeld met een 7,7 beoordeeld en van alle hotelbezoekers zou maar liefst 81% het hotel aan familie of vrienden aanbevelen."

Gezinnen kiezen liever de auto
Ook kijkt Weekendjeweg.nl naar de manier van reizen van haar gasten. "Zo blijkt het openbaar vervoer steeds populairder bij gezelschappen en gasten die alleen reizen. Sterke uitzondering zijn de ouders met kinderen. Die gaan liever inclusief alle bagage met eigen vervoer. Gemiddeld verplaatst 15% van de hotelbezoekers zich per OV en is ruim 20% bereid om deze reiswijze te overwegen bij een volgend hotelbezoek", aldus Trentelman.

Feedback
"We zijn erg blij met de beoordelingen en tips van onze gasten", vervolgt Trentelman. "Het NH Leeuwenhorst in Noordwijkerhout heeft bijvoorbeeld al bijna 1000 beoordelingen en 150 tips op de website staan. Met de hulp van onze gasten kunnen we zo een realistisch en objectief mogelijk beeld creëren van het hotel. We delen alle informatie met de hotels om hun service te verbeteren en sturen gasten die nog van een korte vakantie gaan genieten, de tips van mensen die hen voor zijn geweest. Ondertussen blijven we werken aan manieren hoe gasten nog beter hun ervaringen en tips met elkaar kunnen delen via de website. Relevantie staat hierbij voorop; hoe meer je jezelf kunt identificeren met iemand, des te gemakkelijker je kunt kiezen" besluit Trentelman.

Over Weekendjeweg.nl

Weekendjeweg.nl is onderdeel van Bookit, marktleider in Nederland op het gebied van korte tussendoor vakanties in zowel hotels als bungalowparken. In 2008 werden 405.000 boekingen gemaakt bij Bookit met een totaalomzet van 63,5 miljoen euro. In een jaar tijd gingen 1.175.000 passagiers via een van onze sites op een korte vakantie.

Weekendjeweg.nl is de bekendste site, gevolgd door BungalowS.nl, Nachtjeweg.nl, Hotelletje.nl en BungalowTrips.nl. Vanaf 1992 is Bookit gespecialiseerd in het verzorgen van reserveringen voor hotels en bungalowparken. Bookit is sinds 2005 onderdeel van Holidaybreak PLC, een Europese groep van vakantieaanbieders.

Noot voor redacties