Ingezonden persbericht

maandag 5 oktober 2009

G+J Uitgevers verwacht groei in Customer Media
Petra Schuttel start nieuwe bedrijfsactiviteit G+J Corporate Media

Diemen, 2 oktober 2009

G+J, in Nederland bekend als uitgever van de titels National Geographic Magazine, National Geographic Traveler, Quest, JAN en Glamour, heeft een nieuwe activiteit aan zijn dienstverlening toegevoegd. G+J Uitgevers begeeft zich op het terrein van Corporate Publishing en heeft hiervoor Petra Schuttel aangetrokken. Zij geeft per 1 oktober leiding aan deze nieuwe tak.

"Met Petra halen we iemand met een berg corporate media-kennis in huis," aldus Eric Blok, CEO van G+J Uitgevers. "Petra was jarenlang het boegbeeld van Scripta Media - ze heeft het bedrijf met succes mede-opgericht en uitgebouwd. Ze zal zich bezighouden met het aantrekken van nieuwe uitgeefpartners en het opbouwen van het corporate media-team."

G+J Uitgevers komt met deze nieuwe dienstverlening, die nauw aansluit bij het journalistieke kernproduct, tegemoet aan een wens van adverteerders. Deze zoeken steeds vaker naar alternatieven voor een 1/1-advertentiepagina in een blad. Zo heeft de Erasmus Universiteit Rotterdam G+J benaderd voor het maken van een speciale uitgave over stamcelonderzoek: een magazine voor een brede doelgroep in de karakteristieke stijl en tone of voice van Quest.

"Corporate publishing is als vakgebied sterk in ontwikkeling en kent naast druk steeds vaker online verschijningsvormen," aldus Petra Schuttel. "Web 2.0 biedt een groot potentieel voor corporate publishers. Veel opdrachtgevers worstelen met het aanbieden van weblogs, fora, e-papers, elektronische nieuwsbrieven en social media. Anderzijds verwachten de gebruikers hoogwaardige en originele content. Hier liggen kansen voor corporate media-uitgevers om hun klanten strategisch te adviseren en de gevraagde inhoud te produceren. Wij hanteren hiervoor het begrip 'contentmarketing'.

Contentmarketing
"Het is de kunst te communiceren met je (potentiële) klanten, zonder te verkopen. In plaats van je product of dienstverlening sterk aan te prijzen, bied je waardevolle en nuttige informatie die je klanten wijzer maken of engageren. Je klanten belonen jouw onderneming uiteindelijk met hun merkvoorkeur en loyaliteit."

Over G+J
G+J Corporate Media verstaat de kunst van contentmarketing. G+J Uitgevers is onderdeel van Europa's grootste tijdschriftenuitgeverij Gruner + Jahr en is al bijna tien jaar actief op de Nederlandse markt. De hoofdvestiging in Hamburg is marktleider op het gebied van corporate media en geeft dertig titels uit in opdracht van ondernemingen als IKEA, Lufthansa, Beiersdorf en Volkswagen. "Het zijn allemaal A-merken en langdurige opdrachtgevers die de kracht een effectiviteit van contentmarketing onderschrijven. We verwachten ook zeker synergie en uitwisseling van internationale concepten," aldus Petra Schuttel.

---



Ingezonden persbericht