Gemeente Purmerend

Loket Burgerzaken tijdelijk verhuisd


01 oktober 2009

Stadhuis na verbouwing klantvriendelijker

Vanaf maandag 5 oktober is loket Burgerzaken tijdelijk verhuisd. Tijdens de verbouwing van de centrale hal van het stadhuis gaat het loket naar de tijdelijke huisvesting aan de achterkant van het stadhuis.

Burgers die bijvoorbeeld komen voor een nieuw paspoort worden met behulp van borden de goede kant op gestuurd. De andere loketten zijn wel gewoon bereikbaar via de hoofdingang van het stadhuis. Bij raads- en commissievergaderingen is de hoofdingang gesloten. Bezoekers en raadsleden kunnen via de zijkant van het stadhuis de raadzaal bereiken. Borden wijzen iedereen in de goede richting. Als alles volgens planning verloopt is de verbouwde hal aan het eind van het jaar klaar.

Afspraak maken
Burgers kunnen ook op afspraak langskomen bij de tijdelijke locatie van loket Burgerzaken. Dit voorkomt onnodig wachten. Voor een afspraak kunnen mensen bellen met het KlantContactCentrum van de gemeente op telefoonnummer (0299) 452 452.

Alle loketten op begane grond
In de huidige situatie zijn de loketten verdeeld over verschillende verdiepingen. Bezoekers moeten daarom vaak zoeken naar het loket waar ze met hun vraag terecht kunnen. Na de verbouwing is dat verleden tijd. Dan is er altijd een medewerker aanwezig om bezoekers te begeleiden. Daarnaast is er een nieuw systeem dat mensen bij binnenkomst naar het juiste loket verwijst.
De hele inrichting van de begane grond verandert: het wordt overzichtelijker en krijgt een open uitstraling. Er komt onder andere een leestafel, een speelhoek voor kinderen en een mogelijkheid om te internetten. De gemeente wil hiermee meer service bieden aan haar bezoekers.