Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amstelveen, 5 oktober 2009

Weekendjeweg.nl lanceert Weekendjeweg.be voor ruim 6 miljoen Vlamingen

Weekendjeweg.nl stapt over de zuidergrens met een Vlaams label: Weekendjeweg.be. Met de Vlaamse variant richt de reissite zich tot een potentiële doelgroep van 6 miljoen Belgische consumenten. Uit cijfers van het Belgische onderzoeksbureau WES blijkt dat Belgen per jaar ruim 13 miljoen overnachtingen boeken. Van hen is 60% Vlaams waarvan 30% online boekt.

Weekendjeweg.be is een joint venture van Weekendjeweg.nl en GlobEvents, het Vlaamse reis- en evenementenbureau dat bekend staat om actieve vakanties en evenementen in binnen- en buitenland. Weekendjeweg.nl woordvoerder Ed Trentelman: "Wij bieden de ruim 6 miljoen Vlamingen ons goed geoliede model voor online reserveringen, dat zich in Nederland al ruimschoots heeft bewezen. Het is niet niks om onze website met het volledige hotelaanbod in Vlaanderen neer te zetten. Mede dankzij de uitstekende kennis van onze partner GlobEvents van de Vlaamse markt is de website zeer spoedig gelanceerd. Dat is bijzonder te noemen."

Vergelijkbaar reisgedrag
Met Weekendjeweg.be wordt de Vlaamse consument direct voorzien in zijn reisbehoeften. Zo blijkt uit cijfers van het Belgische analysebureau WES dat Nederlanders en Vlamingen hierin veel raakvlakken hebben. Voor beiden zijn Nederland, België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk de populairste bestemmingen voor een weekendje weg. Door de krachten te bundelen is het ook voor Weekendjeweg.nl aantrekkelijk om haar hotelaanbod in, met name, Noord-Frankrijk uit te breiden. "We kunnen zo de Vlaamse gast bedienen, die met meer gemak een weekendje weg naar Frankrijk gaat", aldus Trentelman.

Vlaams Call Centre
GlobEvents is zeer enthousiast over de Vlaamse versie van Weekendjeweg.nl. Woordvoerder Frank Vandaele: "Wij geloven 100% in Weekendjeweg.be en onze samenwerking met Weekendjeweg.nl. Niet alleen door hun IT- en webexpertise, maar vooral omdat Weekendjeweg.nl de klanttevredenheid en service op de eerste plaats heeft staan." Hier voegt Trentelman aan toe: "We willen onze zuiderburen zo goed mogelijk van dienst zijn. Daarom heeft Weekendjeweg.be haar eigen call centre in Wilsele, waar GlobEvents gevestigd is. Vlamingen worden door Vlamingen te woord gestaan, dat is vertrouwd."

Over Weekendjeweg.nl
Weekendjeweg.nl is onderdeel van Bookit, marktleider in Nederland op het gebied van korte tussendoor vakanties in zowel hotels als bungalowparken. In 2008 werden 405.000 boekingen gemaakt bij Bookit met een totaalomzet van 63,5 miljoen euro. In een jaar tijd gingen 1.175.000 passagiers via een van onze sites op een korte vakantie.

Weekendjeweg.nl is de bekendste site, gevolgd door BungalowS.nl, Nachtjeweg.nl, Hotelletje.nl en BungalowTrips.nl. Vanaf 1992 is Bookit gespecialiseerd in het verzorgen van reserveringen voor hotels en bungalowparken. Bookit is sinds 2005 onderdeel van Holidaybreak PLC, een Europese groep van vakantieaanbieders.

Over GlobEvents
GlobEvents Bvba is opgericht in 1995 en verwierf in België aanvankelijk naam en faam via de direct-seller Skikot. Skikot werd in 2007 verkocht aan Sundio België. GlobEvents is intussen uitgegroeid tot een gevestigde waarde op de Belgische reis- en evenementenmarkt d.m.v. jongerenvakanties, vakantieconcept Xperience en meerdere events in binnen- en buitenland. GlobEvents zorgt er voor dat jaarlijks meer dan 100.000 vooral Belgische, maar ook Nederlandse en Duitse reizigers kunnen terugkijken op een geslaagde vakantie.

Noot voor redacties



Ingezonden persbericht