Ingezonden persbericht


Rendo kiest Cordys voor Business Process Management Netbeheerder verbetert operationele prestaties met Cordys BPM

Putten, 5 oktober 2009 - De Nederlandse energienetbeheerder Rendo beheert en verbetert zijn belangrijkste bedrijfsprocessen op basis van het Business Operations Platform van Cordys. De toepassing van Business Process Management door Rendo speelt een belangrijke rol bij de implementatie van een klantgerichte strategie en het realiseren van een uitstekende bedrijfsvoering met efficiënte processen.

Voortdurende procesverbetering is een van de belangrijkste doelstellingen in de huidige energiemarkt. Liberalisering, uitbreiding van de regelgeving, veranderende klanteisen, omvangrijkere uitwisseling van meterstanden, klimaatverandering en de economische recessie zorgen voor enorme operationele en financiële uitdagingen voor beheerders in de energiesector. Bedrijven kunnen deze uitdagingen aangaan met het Business Operations Platform van Cordys.

Marcel Altepost, manager Customer Care bij Rendo: "Er is een belangrijke verandering gaande in de energie- en watersector. Het implementeren van verschillende nieuwe oplossingen en bedrijfsmodellen en de integratie daarvan in bestaande activiteiten, processen, workflows en systemen is gecompliceerd en riskant. Het Business Operations Platform van Cordys is de beste keuze voor het implementeren van efficiënte en doeltreffende BPM-oplossingen en heeft ons in staat gesteld een van de best presterende netbeheerders op het gebied van gas en elektriciteit in Nederland te worden."

Per Jonsson, Managing Director EMEA bij Cordys: "Het Business Operations Platform van Cordys is ontwikkeld om bedrijven te helpen bij het realiseren van een efficiënte bedrijfsvoering en een hoger innovatietempo. De samenwerking met Rendo is ons goed bevallen omdat deze organisatie ons product gebruikt om het hoogst haalbare klanttevredenheidsniveau te bereiken. Het is altijd een fijn om samen te werken met ambitieuze bedrijven. Cordys ontplooit veel activiteiten in de nuttsector. Slimme meters en Lean Six Sigma-transformatie zijn twee voorbeelden van Cordys-oplossingen die bedrijven in deze sector helpen de uitdagingen in de huidige markt het hoofd te bieden en hun concurrentiepositie te versterken."

Het Business Operations Platform van Cordys heeft Rendo in staat gesteld om:
· een onderneming te worden die zich richt op Key Performance Indicators;
· de klantenservice en operationele processen van de backoffice te verbeteren;
· te voldoen aan nieuwe en snel veranderende regels en markteisen.

Tot de kernprocessen die verband houden met de klanttevredenheid behoren het overstappen naar een andere leverancier, het verwerken van de gegevens van slimme meters en facturatie. Rendo heeft als missie om gas en elektriciteit veilig en betrouwbaar te distribueren, een concurrerend prijsniveau te handhaven, aantrekkelijk te zijn voor klanten en klanten de best mogelijke diensten te bieden.

###
Over Rendo
Rendo is een Nederlandse netbeheerder met als missie het realiseren van een veilige, betrouwbare en efficiënte distributie van gas en elektriciteit. Rendo streeft ernaar een belangrijke speler voor alle belanghebbenden te zijn als het gaat om energie en duurzaamheid. Door zich te richten op correctheid, tijdigheid en het terugdringen van operationele kosten is Rendo een van de best presterende netbeheerders in Nederland geworden.

Over Cordys
Cordys is een wereldwijde leverancier van software voor het innoveren van bedrijfsprocessen en voor zakelijke cloud-toepassingen. Het toonaangevende Cordys Business Operations Platform biedt closed-loop Business Process Management (BPM), Business Activity Monitoring en SaaS Deployment Frameworks voor het inrichten van een innovatieve Platform-as-a-Service-oplossing (PaaS). Tevens bevat het een open en geïntegreerde set van tools en technologieën, zoals een Composite Application Framework, een Master Data Management en een SOA Grid. Het Cordys-platform met zijn vooruitstrevende cloud-technologie stelt organisaties in staat om veel sneller te veranderen, waardoor de innovatie van hun bedrijfsvoering fundamenteel verbeterd kan worden ten gunste van een klantgerichte strategie. Global 2000-bedrijven hebben gekozen voor Cordys om belangrijke verbeteringen door te voeren in het functioneren van hun organisatie, zoals het verhogen van de productiviteit, het sneller op de markt brengen van nieuwe producten, het vergroten van de veiligheid of het sneller inspelen op veranderende marktomstandigheden. Cordys heeft naast het hoofdkantoor in Putten, Nederland, kantoren in Duitsland, Noord-Amerika, Engeland, China, India en Israël.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht