De Nederlandse markt als business case


Wie neemt de leiding?

ZEEWOLDE, 20090919 -- Iedere week worden er in Nederland zo'n 1.000 markten georganiseerd. De markt heeft een economische en sociale meerwaarde in een gemeente. In het landelijk beeld staat de positie van de markt onder druk. In de afgelopen jaren is de markt onvoldoende in staat geweest om in te spelen op wijzigingen in het consumentengedrag en verliest marktaandeel ten opzichte van de gevestigde detailhandel.

Om die reden organiseren het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en de Centrale Vereniging Ambulante Handel (CVAH) in oktober en november een achttal themabijeenkomsten in het land voor vertegenwoordigers van de provincie, gemeente, lokale markten, ondernemersverenigingen en marktondernemers met als onderwerp: De Nederlandse markt als business case. Wie neemt de leiding?

De themabijeenkomsten die op verschillende locaties in het land worden georganiseerd, dienen aanzet te geven tot discussie op lokaal terrein. Doelstelling is dat een ieder zijn of haar markt bekijkt en een plan van aanpak opstelt om de toekomst van de eigen markt te borgen. Een businessplan voor de eigen markt. Want wie bepaalt het beleid voor de komende jaren? Wie zorgt voor invulling van kramen, producten en diensten? Wie geeft de routing aan? Wie communiceert met de verschillende doelgroepen? Is dit afdoende om de toegevoegde waarde van de markt te behouden?

De CVAH is de belangenbehartigende organisatie voor de ambulante handel, waarbij 7.300 van de in totaal 20.000 marktkooplieden zijn aangesloten. De CVAH werkt aan een marktsituatie die gericht is op de toekomst.
Het HBD maakt zich sterk voor een gezonde detailhandel, waarin het goed ondernemen en werken is. In het HBD werken ondernemers- en werknemersorganisaties intensief samen in het belang van de hele sector.
Op dit moment is er een aantal zeer belangrijke ontwikkelingen over de rol en aansturing van de markt gaande, die door het HBD en de CVAH wordt gevolgd.

De CVAH en HBD beogen ondersteuning te geven om enerzijds kennis te delen, maar ook om een synergetisch effect te kunnen realiseren voor alle markten in Nederland. Immers iedere markt is een gezond bedrijf dat een eigen business plan meer dan waard is.

De avonden van de HBD en het CVAH vinden plaats op de volgende data en locaties:
 5  oktober 2009 Mercure Hotel Deventer
 12 oktober 2009 Van der Valk Apeldoorn
 19 oktober 2009 Van der Valk Hilversum
 26 oktober 2009 Van der Valk Ridderkerk
 2 november 2009 Van der Valk Akersloot
16 november 2009 Van der Valk Assen
23 november 2009 Van der Valk Den Bosch
30 november 2009 Van der Valk Maastricht
Aanmelden is mogelijk via www.demarktvanmorgen.nl.
Alle avonden beginnen om 19.30 uur.

//einde bericht