TNT Post combineert de kracht van direct mail met mobile marketing

07/10/2009 09:37

TNT Post

DEN HAAG, 7 oktober 2009 - TNT Post biedt vanaf nu haar zakelijke klanten de mogelijkheid om een tweedimensionale barcode toe te voegen aan direct mails, zodat consumenten zelf via hun mobiele telefoon meer informatie van een product of dienst kunnen opvragen. TNT Post voegt hiermee een digitaal kanaal toe aan direct mail waardoor de mogelijkheid tot interactie tussen de adverteerder en de consument verder wordt versterkt.

De Mobile Quick Response Code (QR) is een code die wordt toegevoegd aan geadresseerd reclamedrukwerk. Ontvangers van deze direct mail kunnen met een camera in een mobiele telefoon de QR code scannen. De ontvanger wordt via de mobiele internetverbinding automatisch geleid naar een gepersonaliseerde webpagina met bijvoorbeeld extra productinformatie, een kortingscoupon of een videofilm. Op deze manier verkrijgt de consument snel en gemakkelijk aanvullende informatie en kan bijvoorbeeld direct worden gereageerd op een aanbieding door online een ingevulde kortingscoupon terug te sturen naar de adverteerder.

Deze innovatieve mobiele telefoontoepassing is ontwikkeld in samenwerking met One Shoe mobile, een allround mobile marketing bureau die de QR code introduceerde in Nederland. "Steeds meer mobiele telefoons beschikken over de software om de codes te scannen", aldus Ger Jacobs, commercieel directeur TNT Post. "Dit concept geeft de doelgroep van adverteerders meer persoonlijke aandacht en het genereert direct respons. Daarvoor hoeft de potentiële klant dus niet altijd thuis achter een laptop of pc te zitten: deze nieuwe manier van communiceren is overal en altijd inzetbaar".

Over TNT Post

TNT Post verwerkt dagelijks 16 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post over het tweede kwartaal 2009 bedroeg 1,020 miljard euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

EINDE BERICHT