CreativeCrowds haalt Chaordix(TM) naar Nederland


Met de samenwerking met Cambrian House, Inc. komt uitgebreid corporate crowdsourcing platform beschikbaar

AMSTERDAM, 20091007 -- Steeds meer organisaties adopteren crowdsourcing als een betere manier van innoveren en het begrijpen van hun consumenten. CreativeCrowds kondigt vandaag een partnerschap aan met Chaordix, het crowdsourcingplatform dat aan de wieg stond van het eerste grote crowdsourcing project: Cambrian House.

Chaordix helpt organisaties bij het genereren van ideeën voor nieuwe producten en diensten, het voorspellen van hoe de markt zal reageren, het vergroten van merkbetrokkenheid, het betrekken van groepen bij het oplossen van problemen en nog veel meer. Het Chaordix platform biedt een uitgebreide en uitnodigende omgeving voor het delen, verbeteren en waarderen van ideeën en het doen van andere acties die bijdragen aan bedrijfsdoelstellingen. Het platform stelt bedrijven in staat om de collectieve 'wisdom of crowds' in te zetten van het brede publiek tot klanten of medewerkers.

"Wij zien een groeiende behoefte aan crowdsourcing en open innovatie in een groot aantal industrieën en overheidsinstellingen in Nederland en andere Europese landen" zo zegt Carl Lens, client director bij CreativeCrowds. "Een uitgebreide analyse van concurrerende producten heeft ons doen besluiten aansluiting te zoeken Chaordix. De samenwerking stelt ons in staat om organisaties te bedienen met een state-of-the-art crowdsourcing platform dat helemaal aan te passen is op specifieke wensen en situaties".

"CreativeCrowds is een crowdsourcing pionier in Europa en we zijn erg te spreken over de resultaten en ervaring die ze hebben verkregen bij de full-service crowdsourcing projecten bij grote organisaties" aldus Shelley Kuipers, Chaordix president & CEO. "We kijken uit naar een samenwerking waarbij we de adoptie van crowdsourcing in Europa kunnen bevorderen".

De gecombineerde ervaring van beide organisaties stelt CreativeCrowds en Chaordix in staat om organisaties uit te rusten met de kennis en tool voor het behalen van concrete business resultaten met crowdsourcing. Het stellen van de juiste vragen, het selecteren van de juiste crowdsourcing methodiek, het kiezen van de beste incentives, het creëren van een passende merk en community beleving: het team heeft unieke expertise.


Over Creative Crowds
CreativeCrowds is een full-service crowdsourcing agency, opgericht in 2007. Hun visie is dat iedere organisatie hun omgeving zou moet betrekken in een dialoog; die dialoog is de basis voor sterkere relaties, samenwerking en co-creatie. De dienstverlening van CreativeCrowds bestaat uit analyse, strategie, realisatie en community management. Het bedrijf organiseert het terugkerende SocialStrategyTalk event en richtte de prijswinnende website Verbeterdebuurt.nl op. Meer informatie is te vinden op www.creativecrowds.com.


Over Chaordix
Chaordix maakt het gemakkelijk om input te vragen van een breed publiek, klanten, medewerkers en andere belanghebbenden. Aangeboden als Software-as-a-Service helpt het platform organisaties aan de business intelligence om beter te innoveren, processen te verbeteren en succesvol te concurreren. De naam is een samenvoeging van 'chaos' en 'order', de twee elementen die inherent zijn aan het betrekken van grote groepen mensen. Chaordix is deel van Cambrian House Inc., het bedrijf dat veel bekendheid verwierf met de crowdsourcing community met dezelfde naam.





Ingezonden persbericht