Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Kredietcrisis gaat boven 'haarcrisis'
Vrouwen nemen haar in eigen handen

Hoofddorp, 12 oktober 2009 - Als je haar maar goed zit! Cliché of niet, uit de enquête van Vrouwonline en Andrélon blijkt dat 'perfect haar' het leven van veel vrouwen een stuk makkelijker zou maken. Bijna driekwart voelt zich een stuk beter als de haarlokken gewoon dat doen wat de vrouw wil.

In de nieuwe rubriek rondom haarverzorging op Vrouwonline hebben maar liefst 2.026 bezoekers van de site hun haarrituelen en -frustraties gedeeld. En ze hebben nogal wat te klagen. Meer dan de helft van de vrouwen zit figuurlijk één of meer keer per week met de handen in het haar - en bijna 30% zelfs elke dag!

Net na de zomer hebben vrouwen het het zwaarst: zon, zee, chloor en zand doen haren geen goed. De meeste coupes zijn vooral droog en beschadigd (50,6%), ruim een kwart worstelt met een futloze bos en 13% zag haar haarkleur de afgelopen tijd samen met het mooie weer verdwijnen. Maar ook buiten de zomer is het kapsel een bron van irritatie. Het hele jaar door werkt slap en futloos haar op ons humeur (25,2%) net als te droog (21,1%) en beschadigd haar (16,9%).

Gewapend met föhn en speciale shampoo
Hoe proberen we onze weerbarstige lokken de baas te zijn? Ruim 60% laat er één of meer stylingapparaten op los, waarbij de föhn nog steeds verreweg het populairst is (49,9%). De grootste haarwens is dan ook geen verrassing: de helft van de vrouwen droomt van meer volume.

Schade gaan we bij voorkeur te lijf met speciale shampoo, maar ook een haarmasker en kappersbezoek zijn populaire remedies. Een bezoekje dat overigens opvallend weinig leidt tot een nieuwe coupe! Slechts een krappe 20% waagt zich elk seizoen aan iets nieuws; de rest loopt minimaal een jaar, maar meestal nog veel langer rond met hetzelfde kapsel.

Kredietcrisis of haarcrisis?
Maar hoe belangrijk haar ook is, een kredietcrisis gaat toch boven een haarcrisis: meer dan 90% van de ondervraagden neemt maatregelen. Meer dan de helft gaat tegenwoordig minder naar de kapper en de rest gaat over op doe-het-zelf kleuren of laat haar haar groeien.

Alle styling ten spijt; als we moeten kiezen, hebben we het liefst natuurlijk gezond, glanzend haar. Als je haar maar goed zit? Als je haar maar stráált!

Wil je meer weten over onze haarproblemen (en oplossingen natuurlijk)? Op Vrouwonline lees je meer uitkomsten.

Over Vrouwonline
Vrouwonline is al bijna 10 jaar dé vrouwensite van Nederland. De site biedt een breed en gevarieerd aanbod aan content. Naast artikelen over koken, beauty, mode, moederschap, relaties en seks biedt de site ook recepten, horoscopen, spelletjes en uitgesproken webloggers. Vrouwonline is lekker even tijd voor jezelf en trekt maandelijks gemiddeld 400.000 bezoekers.

Over Andrélon Care & Repair programma
Het Andrélon Care & Repair programma herstelt en versterkt de meest beschadigde delen van je haar door het tot diep in de haarvezel te voeden met lipiden. Door alle vijf de stappen te doorlopen boek je het beste resultaat: Care & Repair Shampoo en Care & Repair Cremespoeling voor tijdens het wassen, Daily Protect Crème voor dagelijkse bescherming en tot slot Care & Repair Mask, een intensief voedend masker. Voor een extra intensief herstellende boost, gebruik je het Andrélon Care&Repair serum. In 14 dagen is je haar weer als nieuw! *) Onderzoek onder 2.026 bezoekers van vrouwonline.nl

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.