Duitslandborrel voor ondernemers die in Duitsland zaken willen doen


Bij voorkeur als Duits bedrijf onder Duitse bedrijven

Kleve, 20090930 -- Wie als Nederlandse ondernemer met het oog op de gevolgen van de economische recessie in eigen land op zoek is naar een bredere markt voor zijn product, kan in Duitsland goede zaken doen. Hierbij is het wel verstandig Duitse activiteiten via een Duitse vennootschap, meestal een GmbH, te laten lopen. Over de do's en dont's bij het oprichten van een vestiging in Duitsland, de kosten en de voor- en nadelen van een dergelijke stap gaat het tijdens een avondbijeenkomst in Kleve op 14 oktober 2009. Nederlandse ondernemers die in Duitsland zaken (willen) doen, kunnen tijdens de "Duitsland-Borrel" bij Anwaltskanzlei Strick in Kleve hun vragen voorleggen aan de aanwezige advocaten en (belasting)specialisten.

Hierbij is het wel verstandig, Duitse activiteiten via een Duitse vennootschap, meestal een GmbH, te laten lopen. Want Duitsers kopen liever bij Duitsers, is een veelgehoorde uitspraak van Nederlandse ondernemers, die al jaren zaken doen met Duitsers. De achtergrond van deze stelling is dat je het een klant zo gemakkelijk mogelijk moet maken, als je succesvol zaken wilt doen. Bovendien zullen Duitse afnemers het juist in tijden van onzekerheid dicht bij huis zoeken. Zeker als men de keuze heeft tussen twee leveranciers die qua product, prijs, kwaliteit en levertijd vergelijkbaar zijn, zal men kiezen voor een Duitse leverancier.

De reden is simpel. Een Duitse leverancier levert op basis van de bekende Duitse spelregels. Is de leverancier een buitenlands bedrijf, dan werpt de samenwerking onherroepelijk vraagtekens op: hoe staat het met de (grensoverschrijdende) service, wat is bij gebreken, is wellicht buitenlands recht van toepassing en moet ik bij een geschil eventueel in het buitenland procederen. Vragen die bij uw afnemer niet eens opkomen, als u als Duits bedrijf onder Duitse bedrijven in de markt optreedt.

Reden genoeg dus om over een Duitse vestiging na te denken. Om de do's en dont's bij het oprichten van een vestiging in Duitsland, de kosten en de voor- en nadelen van een dergelijke stap gaat het tijdens een avondbijeenkomst in Kleve op 14 oktober a.s.: Nederlandse ondernemers die in Duitsland zaken (willen) doen, kunnen tijdens de "Duitsland-Borrel" bij Anwaltskanzlei Strick in Kleve hun vragen voorleggen aan de aanwezige advocaten en (belasting)specialisten. Aan de deelname zijn geen kosten verbonden.

Aanmeldingformulier: www.strick.de





Ingezonden persbericht