Briljant stappen primeur voor Bredase horeca


Pilot met op maat gemaakt informatie- en entertainmentkanaal

BREDA, 20091020 -- De Bredase horeca beschikt vanaf 19 oktober over een uniek communicatiekanaal dat horecagelegenheden interactiever, actueler en sfeervoller maakt. Briljant Stappen brengt in samenwerking met bierbrouwer Anheuser-Busch InBev via schermcommunicatie op maat gemaakt nieuws, entertainment en zelfs Hyves naar café en dansvloer.

Met een druk op de knop heeft VVV directeur Marlice Dreessen het `narrowcasting' systeem op 19 oktober in gebruik genomen. Naast Parc zijn popcentrum Mezz, Bruxelles, Dependance, Showtime en Showtime Coyote de eerste Bredase horecagelegenheden die op Briljant Stappen zijn aangesloten. Briljant Stappen is een unieke samenwerking tussen Briljant Breda, Stappen, Anheuser-Busch InBev, KPN, Breda Vandaag, Samsung, Hyves en de Bredase horeca.

Nuttige informatie
"Narrowcasting is een concept waarbij op beeldschermen en via andere audiovisuele middelen informatie wordt getoond voor een specifieke doelgroep op een specifieke lokatie en tijdstip", legt Ivo Roovers van initiatiefnemer Briljant Breda uit. "Overdag bestaat het voornamelijk uit informatie, 's avonds uit een combinatie van informatie en entertainment en 's nachts entertainment en sfeerbeelden. De horecagelegenheid kan zelf instellen welk kanaal zij op welk tijdstip op de schermen wil tonen, waarbij 50% van het kanaal wordt ingevuld door Briljant Stappen en bevat nuttige informatie met de nadruk op Breda. Van de andere 50% kan de horecagelegenheid 30% zelf invullen en 10% is gereserveerd voor commerciële partijen. De laatste 10% wordt ingevuld door bierbrouwer Anheuser-Busch InBev."

Aantrekkelijker
"We dragen bij in de ontwikkeling van dit horecakanaal omdat je via narrowcasting zowel informatie van de horecaondernemer als producten van onze brouwerij onder aandacht van de gast kunt brengen", zegt verkoopmanager Coen Bruijns van Anheuser-Busch InBev. "Door relevante informatie en entertainment aan te bieden maak je het verblijf in een horecagelegenheid aantrekkelijker voor de gast en dat heeft weer een positief effect op de omzet van de ondernemer en brouwer."

Mede-oprichters van Briljant Stappen zijn Arathorn Gummlich en Dennis de Vogt van Stappen: "Met Briljant Stappen kunnen we naast de site stappenbreda.nl en Stappen Magazine de bezoekers van horecagelegenheden nog beter bereiken. Binnen een paar minuten is de horecagast op de hoogte van het laatste nieuws, heeft een filmtrailer gezien en weet wie er volgende week in het Chassé Theater staat. Als je in de disco flirt met een meisje, zet je haar op de foto en stuur je die mobiel door naar het scherm, allemaal via Hyves. Het is de perfecte aanvulling voor iedere stapavond."

In de verdere ontwikkeling van het horecakanaal zal interactiviteit een belangrijke rol gaan spelen. Daarom hebben partijen als Hyves toegezegd hieraan deel te willen nemen. KPN/QYN zal, als vaste partner van Briljant Breda, zorg dragen voor de technische infrastructuur van het netwerk.





Ingezonden persbericht