VU medisch centrum

Nieuwe service voor patiënten en bezoekers

Proef narrowcasting gestart

22 oktober 2009

Patiënten en bezoekers van de poliklinieken heelkunde en verloskunde & gynaecologie krijgen sinds deze week informatie over VU medisch centrum op zogenoemde narrowcasting schermen. Doel is om de patiënten te informeren over belangrijke zaken binnen VUmc of de desbetreffende polikliniek, maar ook vermaak en actualiteit te bieden door filmpjes en een link met bijvoorbeeld NU.nl. "Narrowcasting is bedoeld als service naar onze patiënten en bezoekers", zegt Edith Krab, projectleider. "In de eerste plaats willen we onze klanten op een aangename en verzorgde manier gelijkluidende informatie aanbieden over VUmc en onze afdelingen, maar door filmpjes te tonen hopen we ook de wachttijd te veraangenamen."

De mogelijkheden zijn legio aldus Krab. "We kunnen onze patiënten over uiteenlopende zaken informeren. De informatie op de schermen beperkt zich nu nog tot onze services zoals de poliklinische apotheek, het pendelbusje en het gratis kopje koffie, een filmpje over Kinderstad en bijvoorbeeld waar de vacatures van VUmc te vinden zijn. Maar op korte termijn zullen we daar afdelingsgebonden informatie aan toevoegen, nieuws over onze bouwactiviteiten, cijfers en feiten over VUmc, maar ook bijvoorbeeld OV9292 informatie. En via een zogenoemde tickertape kan worden aangegeven of een spreekuur uitloopt of dat arts x, dokter y vervangt. Deze informatie is straks elke minuut aan te passen door de polikliniekmedewerkers zelf."
De schermen worden nu op twee poliklinieken getest, maar Krab verwacht bij een positieve evaluatie van de proef het aantal locaties in 2010 uit te breiden. "Een aantal afdelingen is al enthousiast, ook zij willen de gastvrijheid en dus de patiënttevredenheid met behulp van dit nieuwe communicatiemiddel vergroten."
bron: Tracer