Ingezonden persbericht


Persinformatie ­ 22 oktober 2009

Eigen magazine voor de Sint

Sinterklaas heeft zijn eigen magazine. SINT is de glossy van dit najaar voor volwassenen en geeft het ware Nederlandse gevoel rondom het Sinterklaasfeest. BN'ers als Humberto Tan, Halina Reijn, Mei Li Vos en Hind kijken terug naar hun 5 december-herinneringen. Joop Braakhekke test pepernoten en Goedele Liekens vertelt over haar Sinterklaas. De Sint komt ook zelf aan het woord, net als de Hoofdpiet, de paashaas en de Kerstman. De Goedheiligman brengt bovendien een bezoek aan zijn geboorteplaats Myra (Turkije). Natuurlijk staat SINT vol met cadeau-ideeën en rijmtips.

Op 23 oktober ligt het magazine in alle winkels met een voorlopige oplage van 60.000 exemplaren. Als extra gadget voegt de Goedheiligman een cd bij met de originele versies van de bekende Sinterklaasliedjes.

Uitgever BCM zegt met SINT te voldoen aan de behoefte aan goed nieuws. "Wat is er nou leuker dan te lezen over de grootste kindervriend onder ons, Sinterklaas. Een magazine waarbij je het nostalgische sinterklaasgevoel herbeleeft", aldus Eric Bruger, directeur.

()